השב"ס דחה ללא נימוקים בקשתו של ח"כ ג'בארין לבקר את עהד תמימי

שירות בתי הסוהר דחה היום (שלישי) את בקשתו של ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) לבקר את הנערה הפלסטינית עהד תמימי, בלי לנמק את סיבת הסירוב. ג'בארין אמר שיעלה את הסוגיה בפני בג"ץ במסגרת הדיון המתוכנן בשבועות הקרובים בעתירה שהגיש נגד החלטת שירות בתי הסוהר לאסור על ביקורים של ח"כים אצל אסירים פלסטינים המסווגים כ"אסירים ביטחוניים".

2018-02-13_200658

ישוחררו עהד תמימי וכל הילדים הפלסטינים העצורים (כרזה של הנוער הקומוניסטי הצרפתי)

 

משפטה של תמימי נפתח היום בבית המשפט הצבאי בעופר שבשטחים הכבושים, בו הוחלט כי היא תישאר במעצר עד לסיום משפטה ומתן גזר הדין. עשרות רבות של עיתונאים וצלמים, דיפלומטים ותומכים הגיעו לפתיחת הדיונים במשפטה של תמימי בת ה-17 מנבי סאלח. עם כניסתה לאולם צעק אביה באסם תמימי "תהיי חזקה עהד", מה שגרם לסוהרים להוציא אותה מהאולם ולהכניס אותה שוב. למרות בקשתה של עהד תמימי, באמצעות עורכת דינה גבי לסקי, לנהל את משפטה בדלתיים פתוחות החליט השופט לסגור את הדלתות, וכל הנוכחים פרט לבני משפחתה של תמימי נותרו בחוץ. מאוחר יותר צפוי להתקיים הדיון הראשון גם במשפטה של אמה של עהד, נרימאן תמימי.

הדיונים בעניינים של קטינים מתנהלים בדרך כלל בדלתיים סגורות, במטרה להגן על הקטין. במקרה זה, מסרה עו"ד גבי לסקי, כי ההגנה הטובה ביותר על הקטינה היא ניהול הדיון לאור היום, לעיני הציבור. משמעות ההחלטה היא כי לא ניתן יהיה לפרסם פרוטוקול של הדיונים או לתאר מה התרחש בין כתלי בין המשפט המסוגר. לסקי מתכוונת לעתור נגד ההחלטה.

בהצהרה שנתנה לאחר החלטת השופט על סגירת הדלתות אמרה לסקי כי: "בית המשפט מבין שהמשפט של עהד מעורר עניין בקרב אנשים מחוץ לבית המשפט, שאנשים מבינים שהזכויות שלה מופרות ושהמשפט שלה כלל לא אמור להתקיים. לכן הדרך להרחיק את הסיפור מעיני האנשים היא לסגור את הדלתות".