השביתה ליומה השישי: קבלת שבת של העו"סים ליד ביתו של שר האוצר

עשרות עובדות סוציאליות הגיעו אתמול (שישי) למושב כפר אחים, לערוך קבלת שבת מול ביתו של שר האוצר ישראל כ״ץ: "שמענו אותך אתמול אומר שאתה מחבק אותנו, אבל אנחנו זקוקות למעשים", אמרו. שביתת העו"סים במסגרתה הופסקה הפעילות בכל השירותים החברתיים בישראל, תכנס מחר ליומה השישי. העובדות מוחות על תנאי השכר הירודים, תנאי המוגנות והעומס בעבודה, כמו גם על טענתן לסירוב משרד האוצר לקיים איתן משא ומתן.

קבלת שבת לדי ביתו של שר האוצר, אתמול, בכפר אחים (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

יצוין שמאות עובדים ועובדות סוציאליים הפגינו ביום חמישי האחרון באותו מקום מול ביתו של שר האוצר. ההפגנה נערכה בהמשך לשורת אירועי מאחה שהתקיימו השבוע במוקדים שונים בארץ במסגרת מאבק העובדים והעובדות הסוציאליים לשיפור תנאי העסקתם. האיגוד הודיע ביום חמישי על החרפת המאבק: "הזלזול והשוביניזם של משרד האוצר שובר שיאים חדשים. למרות בקשת איגוד העובדות הסוציאליות לקיים משא ומתן, לא נקבעה אף ישיבה לשבוע הבא, השבוע השני לשביתת העובדות הסוציאליות. בימים הקרובים יערכו מספר אירועי מחאה נרחבים ברחבי הארץ."

השבוע פתחו העובדים בשביתה כללית בכל השירותים החברתיים, במסגרתה הושבתו כל השירותים החברתיים במשרדי הרווחה החינוך והבריאות, ללא הגבלת זמן. בין היתר, לא נערכות מאז יום שני חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות של קטינים לפנימיות ולא מוגשים תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

עוד על שביתת העובדים הסוציאליים, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 12):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G28_2020.pdf