השביתה הכללית במשק: עובדי טבע ישתלטו על המפעל בירושלים ויפגינו באשדוד

עובדי טבע בכמה אתרים מתכוונים להפוך את שביתת הסולידריות הכללית שהכריזה ההסתדרות לשביתה פעילה. עובדי טבע בירושלים שקיבלו ביום חמישי את הידיעה הקשה על סגירת שני מפעלי החברה בבירה, פתחו באותו יום במחאה שכללה הבערת צמיגים וחסימות כבישים מחוץ לאחד המפעלים בהר החוצביםלאור השביתה הכללית שצפויה מחר, העובדים נערכים לקראת מה שהם הגדירו כ"מלחמה על הבית".

2017-12-16_155332

איציק בר סימון, יו"ר ועד עובדי טבע טבליות, מסר: "אנחנו נערכים להפגנה המונית, חסימת כבישים, משרד ראש הממשלה, הכנסת – לא נרפה, הפגנות הנכים זה קטן לעומתנו". בר סימון הוסיף: "אנחנו הולכים לסגור את ירושלים, נילחם עד הסוף להתקיים." בוועד העובדים הנחו את כלל עובדי המפעלים בירושלים להגיע מחר בבוקר למשמרת יחד עם ילדיהם ולהתבצר שם. "זכרו – כוחנו באחדותנו", נכתב בהודעת הוועד. במקביל, בקרב העובדים הופצו מסרונים ובהם הנחיות לקראת המחאה.

כמו כן, מחר בבוקר יפגינו עובדי "טבע מדיקל" מחוץ למפעל באשדוד. זאת בעקבות החשש שלהם מפני סגירת המפעל ופיטורים המוניים. על פי תכניות ההנהלה החברה באשדוד המעסיקה קרוב ל-250 עובדים תימכר ואם יימצא לה רוכש – טבע תבחן את המשך פעילותה. "נגיע להפגין ונשבות, לא נוותר", מסר חבר ועד העובדים בטבע אשדוד, אלכסנדר שטיימן. "בחברה אמרו שהם רוצים למכור את האתר באשדוד, אבל החשש שלנו הוא שלמעשה הם כבר החליטו לסגור", הוסיף.