השביתה בנמלים נמשכת; ראשי ועדי עובדים נקנסו ברבבות שקלים

 בית הדין הארצי לעבודה הטיל אתמול (שישי) קנס אישי של 80,000 שקל על כל אחד מראשי הוועדים בנמל אשדוד, וקנס של 20,000 שקל על כל אחד מראשי הוועדים בנמל חיפה. כל זאת בעוד השביתה בנמלים נמשכת. הקנס הגבוה יותר הוטל על ראשי הוועדים בנמל אשדוד עקב העובדה שהמשטרה חיפשה אחריהם כבר יומיים. הם ישלמו הוצאות אישיות לקופת המדינה בסך 50,000 שקל ועוד 30,000 אלף שקל להנהלת נמל אשדוד. אם לא יתייצבו לדיון הבא של בית הדין לעבודה במוצ"ש, ישלמו עוד 50,000 שקל, והשופטים ישקלו לעקל את נכסיהם האישיים.

 2018-05-12_181621

יצוין שההסתדרות שיגרה הודעה לכלל עובדי הנמלים בה הפצירה בהם לחזור לעבודה: "עובדים יקרים, בהוראת בית הדין הארצי לעבודה, אנו שבים ומבהירים: בנמל חלים צווים שיפוטיים המורים על חזרה לעבודה סדירה ומלאה. המשך השביתה והפרת הצווים היא הפרת חוק, העלולה לשאת משמעויות אישיות לעובד המפר, לרבות פליליות. דרכנו אינה בהפרת חוק וצווי בית משפט! אנו קוראים לכם לשוב מיידית לעבודה!".

השביתה החלה לאחר שמרד התחבורה לא עמד בהתחייבויותיו בכל הנוגע להשקעות של כמיליארד שקל בתשתיות הנמלים סיכום שהושג בעקבות הקמתם של נמלים בבעלות פרטית ובעידודה של ממשלת הימין שיתחרו בנמלים שבבעלות המדינה.