השביתה במכללות הציבוריות תיכנס לשבוע הרביעי; נמשך המו"מ עם הסגל הזוטר באונ' ת"א

השביתה במכללות הציבורית תיכנס מחר, ראשון, לשבוע הרביעי. למאבק שותפות תשע מכללות ציבוריות, הכוללות את המכללות המובילות והגדולות בישראל, שבהן לומדים מרבית הסטודנטים, כ-34 אלף סטודנטים, ומלמדים מרבית המרצים, כ-1300 חברי סגל.

נמסר כי "כל המכללות הללו עומדות איתנות במאבקן המשותף ומתוך ראייה לטווח רחוק של מטרות המאבק, וחרף הלחץ, האיומים והצעדים הננקטים נגדן על ידי חלק מההנהלות במכללות אלה. אף אחת מהמכללות הללו לא חתמה על הסכם מקומי או פרשה מהמאבק הארצי מאז ראשיתו וזאת בניגוד למשתמע מהמידע המופץ על ידי ועד ראשי המכללות (ור"ה)

2018-11-10_181732

הפגנה של מרצים שובתים וסטודנטים בקמפוס מכללת ת"איפו ביום רביעי האחרון (צילום: ארגון הסגל הבכיר במכללת ת"איפו)

לדברי השובתים האפשרות היחידה לשנות את נוסח ההסכם הקיבוצי החדצדדי (נוסח ור"מ) היא במישור הארצי. "זאת בניגוד להתנהלות של ור"מ, ות"ת והאוצר – הנוקטת במדיניות של הפרד ומשול. מכללות אשר ניסו לנהל משא ומתן מקומי, ואשר היטיב את התנאים, כפי שהם מופיעים בהסכם החדצדדי ואף הגיעו להסכמות עם ההנהלה המקומית המעסיקים דאגו לטרפד אותו.

יצוין שבעבר התנאים של המרצים במינוי במכללת ספיר היו אמנם טובים בהשוואה לתנאים של מרצים במרבית המכללות הציבוריות האחרות, אך עם השנים חלו שינויים לטובה בתנאי המרצים במכללות אחרות ובהישגי המרצים במינוי בספיר חל כרסום מתמיד. כמו כן "הדרישה לשקט תעשייתי מוחלט ומלא לשמונה שנים תכבול את ידינו ולא תאפשר לנו את המאבק הקרוב כל כך לליבנו, על עתיד המכללות הציבוריות, עתידם של הסטודנטים שלנו ועתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל בכלל".

בסוף השבוע נמסר על ידי ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב לאלפי חבריו, שלאחר סיום השביתה "אנחנו עדיין מצויים בתהליך מו"מ אינטנסיבי שבו אנחנו מנסים למצוא פתרונות מיטביים לקבוצות השונות שמיוצגות בארגון ולשיפור תנאי העסקה שמשותפים לכולנו".

כמו כן, "במשא ומתן שמתנהל עם הנהלת האוניברסיטה מאז סיום השביתה, אנו שומרים על כך שההבנות אליהן הגענו ושאפשרו את סיום השביתה יקבלו ביטוי בסעיפים השונים והמרובים של הסכם ההעסקה החדש שלנו. במסגרת זו, אתמול שלחנו להנהלת האוניברסיטה את הצעתנו לסגירת הפערים שבין הצדדים ואנו מקווים שזה יביא אותנו לישורת האחרונה להסכם עקרונות, ויקדם את סיום סכסוך העבודה ללא צורך בפגיעה מיותרת נוספת במהלך התקין של הסמסטר". הארגון קרא לחבריו להשתתף באסיפת הסברה שתתקיים ביום שני הקרוב בשעות הצהריים.