השביתה בכלל ביטוח נכנסה לשבוע השני; בית הדין מנע את השביתה בסופרבוס

שביתת אלפי עובדי קבוצת כלל ביטוח ממשיכה זה השבוע השני. ברקע לשביתה הממושכת החלטת ההנהלה שלא לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי חדש. ההסתדרות מסרה ש"מצרה על הניסיונות הכוחניים של הנהלת החברה לשבור את השביתה באמצעות הבאת עובדי קבלן חיצוניים, והיא תמשיך לתמוך באופן מלא בעובדי כלל ביטוח במאבקם הצודק."
ביום שישי האחרון הגיעו מאות עובדי כלל מכל רחבי הארץ להרצליה פיתוח להפגנה מול ביתו של מנכ"ל הקבוצה איזי כהן, תוך שהם נושאים שלטים עליהן כתובות כגון "שובתים עד שחותמים" ו"העובדים אינם אויבים". המפגינים קראו לכהן ולהנהלת כלל לשוב באופן מיידי לשולחן המו"מ ולהמשיך את הדיונים על ההסכם.

2017-06-26_214958

העובדים הפגינו ביום שישי האחרון מול ביתו של המנכ"ל איזי כהן בהרצליה פיתוח (צילום: ועד העובדים)

 

בהפגנה אמר יו"ר הוועד, רוני רז, ש"רק ברבעון הראשון הרוויחה החברה 150 מיליון שקל. חשבתי בהתחלה שפסיכולוג טוב או פסיכיאטר יצליח להסביר לי למה הוא מתעקש להתנהג ככה. איזי אמר אנחנו רוצים שהוועד יחזור למשא ומתן. מאז טלפון אחד לא קיבלנו לבוא למשא ומתן. להגיד לעיתון שאנחנו מחכים שהוועד יחזור – זה שקר. קל להגיד. עוד הוא הדגיש: "עכשיו אנחנו לא יכולים להגיע כי חסמו לנו את הכרטיסים. היום התקשרו לכל מנהלי המחלקות ומפעילים עליהם לחץ מטורף לחזור ביום ראשון. עד היום מנהלי מחלקות לא הגיעו. ביום ראשון הם מתכננים להביא  40 מאבטחים ואנחנו חוטפים מהם מכות למרות שאנחנו מביאים להם אוכל. כל חברות הביטוח מסתכלות על המאבק שלנו. בבית הזה בהרצליה פיתוח מתכנסת האליטה. הם יושבים וצוחקים עם סיגרים ושמפניות ודופקים את העובדים. המשנה למנכ"ל אמר במילים אלה: תשבתו. זה טוב לכלל. איזי גר בבית הזה אבל אני גר בבית שכור. באים מנהלים לחברה עושים מיליונים והולכים. זה הבית שלנו. בשבילם זאת תחנת מעבר".

יצוין שבאגרת ששלחה ההנהלה אתמול לעובדים, נקראו אנשי הוועד לשבת עמו ללא תנאים מוקדמים להמשך המו"מ. ואולם, משנענו חברי הוועד והגיעו למשרדי כלל לשם פגישה עמה, גילו כי מאבטחים שהוצבו ברחבת הכניסה מונעים את כניסתם לבניין. כמו כן, ועד עובדי כלל ערך שולחנן עגול לעובדי החברה במטרה לשמוע, ללמוד ולעדכן בנושאים הנוגעים לשביתת העובדים הנכנסת לשבוע השני. ההתכנסות נערכה אמש בפארק שמעון פרס בחולון.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיים אתמול דיון בבקשת הנהלת חברת התחבורה הציבורית סופרבוס להוציא צווי מניעה לעובדים שיאסרו עליהם לשבות. עובדי סופרבוס הודיעו בשישי האחרון על השבתה מלאה של פעילות החברה היום ומחר, בשל מחלוקת על תנאי השכר.

בתום הדיון אמרו נציגי ועד העובדים המאוגדים בכוח לעובדים: "כשם שרק לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה חל שינוי קל בעמדת ההנהלה, וכשם שרק לאחר התערבות המשטרה נאותה החברה להתחיל לטפל בליקויי העבודה הרבים עליהם אנו מתריעים מדי יום, כך אנו תקווה כי התערבות בית הדין תוביל להתקדמות מהותית במו"מ. במידה שלא יחול שינוי בעמדות ההנהלה גם במסגרת זו, עשוי ועד העובדים לממש את אפשרות השביתה בעוד חודש". חלק מהליקויים להם מתייחסים הנהגים פורסמו בשבוע שעבר בשעה שהמשטרה עיכבה לחקירה כמה מעובדי החברה בשל חשש להפעלת אוטובוסים בעלי ליקויי בטיחות. מוועד העובדים מסר בתגובה: "מקווים כי ליווי בית המשפט וטיפול המשטרה בבעיות הבטיחות בעפולה הבהירו להנהלה כי רק במאמץ משותף ניתן לתקן את הרעות החולות שהשתרשו בחברה ובמיוחד- בעיות הבטיחות ושעות העבודה החורגות מן המותר בחוק".