השבוע ה-24: אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד בנימין נתניהו וממשלתו הימנית

אלפים הפגינו אמש (חמישי) ברחבי הארץ נגד בנימין נתניהו וממשלתו הימנית, זה השבוע ה-24 ברציפות. לצד הפגנות בצמתים ובגשרים, נערכו גם צעדות מחאה בערים שונות, בהן תלאביב, יקנעם, רעננה, פרדס חנה, רמת גן, גבעתיים וכרמיאל.

פעילי חד"ש ומק"י בהפגנה נגד ממשלת הימין שצעדה בערים רמת גן וגבעתיים (צילום: זו הדרך)

בתל אביב יצאו עשרות מפגינים מכיכר הבימה לצעדה ברחבי העיר, כשהם נושאים מיצגי צוללות מתנפחים. בשעות הערב המאוחרות פרצו בעיר עימותים בין שוטרים למפגינים כאשר ברחוב אבן גבירול חסמה המשטרה את התקדמות המפגינים, שבתגובה ניסו לעקוף את ניידות המשטרה שהוצבו ברחוב. קצין משטרה תועד מנקב מיצג של צוללת באולר ומוציא ממנו את האוויר.

מאות גם צעדו אתמול בין רמת גן לגבעתיים, לאחר שבחודש שעבר התרחשו במקום כמה תקיפות אלימות של מפגינים. בין המפגינים: קבוצה של פעילי חד"ש ומק"י תושבי שתי שהערים. לקראת הצעדה אמרו בארגוני המחאה כי "הממשלה מנהלת באופן כושל את המשבר ואנחנו משלמים את המחיר. עסקים קטנים קורסים ונסגרים, והמדינה מתנהלת בלי תקציב. ילדינו הפכו לזומבים ללא אופק חינוכי, ועוד לפני שסיימנו סגר שני מדברים על סגר שלישי".

ביקנעם צעדו יותר מ-200 מפגינים, שלוו בשיירת מכוניות ובמיצגי צוללות. שקמה שוורצמן ברסלר מתנועת "הדגלים השחורים" קראה לקהל: "אנחנו נאבקים להבטיח את עצמאות גופי החוק, נאבקים על המהות הבסיסית ביותר של החברה השסועה שלנו. השיוך המפלגתי לא מעניין אף אחד. מעניין אותנו איפה הלב שלכם נבחרים שלנו". בצומת קניותר בנס ציונה נערכה הערב ההפגנה השבועית המקומית, לאחר שבשבוע שעבר הותקף במקום מפגין בעת שיצא עם רכבו מאזור ההפגנה. על פי "הארץ", מול עשרות המפגינים התמקמו היום גם קבוצת תומכי נתניהו, שהניפו שלטים עם הכיתוב "שמאלנים בוגדים" ועם כתובות בגנותו של פעיל המחאה סדי בן שטריתאחד מהם קרא לעבר המפגינים: "סדי שיישרף אמן ואנחנו מאחלים גם לכם להישרף". מחר יתחדשו ההפגנות ברחבי הארץ ורבים מהמפגינים יגיעו, כמדי מוצ"ש, למחות ליד מעון ראש הממשלה בירושלים. גם פעילי חד"ש יצטרפו למפגינים וסניף החזית בתלאביב אף מארגן הסעה שתצא מכיכר השעון ומכיכר המושבות.

פרטים נוספים על הסעת חד"ש להפגנה בבלפור:

https://www.facebook.com/events/2837341073178114

עוד על המחאות נגד ממשלת הימין, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/12/G47_2020.pdf