הרשימה המשותפת עם פתיחת מושב החורף: ממשיכים במאבק על המרחב הדמוקרטי

סיעת הרשימה המשותפת פתחה אתמול (שני) את מושב החורף של הכנסת במסיבת עיתונאים חגיגית. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), מסר: "סיימנו את מושב הקיץ עם אישור חוק הלאום ויצאנו למאבק. ההפגנה בכיכר רבין שיזמה ועדת המעקב הייתה חשובה מאין כמוה.  זו הייתה הפגנת כוח מרשימה של ערבים ויהודים יחד. נוסף לכך, היה לנו מסע בינלאומי חשוב באיחוד האירופי, בקונגרס ובאו"ם. זה מאבק לגיטימי, צו השעה, ואנחנו ממשיכים להיאבק; במיוחד כאן, במולדת שלנו".

2018-10-16_195735

ח"כ עודה וחבר מועצת עיריית ת"א-יפו, עו"ד אמיר בדראן (חד"ש), המתמודד בבחירות לרשויות במסגרת הרשימה "אנחנו העיר" (צילום: זו הדרך)

 

בהמשך, בירך עודה את חברת הכנסת הנכנסת ניבין אבו רחמון (בל"ד, הרשימה המשותפת) שהחלה השבוע את כהונתה לאחר השלמת הסכם הרוטציה ברשימה המשותפת. עודה: "אנו שמחים לראות היום את חברת הכנסת אבו רחמון איתנו אחרי שנה לא פשוטה, ושמח לראות את כולנו כאן יחד. האיחוד שלנו הוא תגובה הולמת לממשלה הגזענית. אם הרשימה המשותפת הייתה חשובה לפני ארבע שנים, היום היא וודאי חשובה. אנחנו ממשיכים".

במבט לעתיד שצופן המושב, הוסיף עודה: "ככל שהבחירות קרבות, אנו רואים יותר ויותר הצעות חוק גזעניות ופופוליסטיות. הימין רואה באוכלוסייה הערבית מטרה לרדיפה ושק חבטות. אנחנו נעמוד איתנים מול גלי ההסתה ונעשה הכול כדי לא לעשות חיים קלים לממשלה הזאת. נמשיך לתפקד כאופוזיציה לוחמת וניאבק בניסיונות להגביל עוד יותר את המרחב הדמוקרטי ולפגוע במיעוט הערבי-פלסטיני ובדמוקרטים מתנגדי הממשלה".

 

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב