הרשימה המשותפת מגנה את ההסתה של השר ארדן נגד ח"כ עודה

הרשימה המשותפת גינתה אמש (שני) את דבריו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן נגד יושב ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגדירה אותם הסתה. אתמול כינה ארדן את ח"כ עודה ״אויב מבית-מתועב היושב בכנסת ישראל״. בהודעת הרשימה נאמר, כי "השר ארדן משתלח ביו״ר הרשימה המשותפת ומתיר את דמו, ודבריו אינם עניין של חופש ביטוי אלא שיסוי מסוכן העלול להסתיים בשימוש באלימות".

2018-04-17_203303

גלעד ארדן מסביר לאן באמת מכוונת הממשלה, בתגובה לאחד מעוקביו שביקש ממנו לפעול להוצאה מחוץ לחוק של הרשימה המשותפת.

 

בהודעה הודגש, כי "דבריו של ארדן מסוכנים במיוחד כי הוא השר לביטחון פנים ואחראי על המשטרה, ודבריו הם מסר שהיא צריכה להמשיך להתייחס לאזרחים ערבים כאל אויבים". "ארדן מכנה את ח"כ עודה, העומד בראש רשימה שזכתה ב-85% מהקולות בחברה הערבית 'אויב', וזהו חיזוק משמעותי ליחס העוין של המשטרה כלפי הציבור הערבי". ברשימה קוראים לארדן להתפטר מתפקידו ושוקלים הגשת תלונה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה.

עוד נמסר אתמול מחד"ש כי "גלעד ארדן מסביר לאן באמת מכוונת הממשלה, בתגובה לאחד מעוקביו שביקש ממנו לפעול להוצאה מחוץ לחוק של הרשימה המשותפת. השרים יכולים לטעון שמטרת חוק 'עוקף בג"ץ' היא הגברת 'משילות', אך גם הם יודעים שזהו עוד צעד בתהליך הפשיזציה שעובר על ישראל, הפוער פתח נוסף לעריצות שלטון הימין".