הרשימה המשותפת המליצה להטיל על גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה

נציגי הרשימה המשותפת נפגשו הבוקר (ראשון) עם נשיא מדינה ראובן ריבלין במסגרת סבב ההתייעצויות, והמליצו להטיל על יו"ר כחול לבן בני גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה. יו"ר המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר כי "במידה וח"כ בני גנץ יפעל להקמת ממשלת מרכזשמאל, אנחנו נבקש שכל 15 חברי הרשימה המשותפת ימליצו עליו". אך הוא הבהיר כי "הציבור שלנו מתנגד לממשלת אחדות, מתנגד לממשלת חירום, ולכל ממשלה שבראשה עומד נתניהו. אנחנו עקביים וניאבק למען העמדה שלנו". עודה הוסיף: "במידה וגנץ ונתניהו ילכו לאחדות או ממשלת חירום נהיה המתנגדים העיקריים".

ח"כ איימן עודה, הבוקר, בשיחה עם הנשיא רובי ריבלין (צילום: לע"מ)

עודה הדגיש: "מי ייתן שכל הציבור יבין ששותפות גורל זה לא רק לעמוד בפני המחלה, אלא שהשלום, הדמוקרטיה, השוויון והצדק הם אינטרס אמיתי לכולנו. לכל האזרחים". הוא הוסיף כי לנתניהו ולגנץ אין "רוב יהודיוזה רק בזכות הנהירה וההצבעה של המצביעים הערבים ועוד 20 אלף יהודים שהצביעו לרשימה הדמוקרטיתהציבור שלנו מתנגד לממשלת אחדות. לממשלת חירום. אנחנו מתנגדים לכל ממשלה שיעמוד בראשה בנימין נתניהו".

על כך מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת): "הבטחנו וקיימנו: המשותפת עושה כל שביכולתה למען דמוקרטיה אמיתית ונגד הפשיזם והגזענות שמקדמים נתניהו וחבר מרעיו. באחת השעות הגורליות ביותר, אני גאה בחבריי לסיעת הרשימה המשותפת. ביחד נשתמש בכל כוחנו כדי להחליף את נתניהו ואת דרכו של נתניהו". גם ח"כ עאידה תומאסלימאן אמרה "כפי שהבטחנו – אנחנו עושים את מה שנדרש כדי לחסום את נתניהו ולהביא לשינוי פוליטי. הוכחנו שאי אפשר להתעלם מהרשימה המשותפת ומהדרישות של הציבור הערבי. נכנסו למערכת הבחירות הזו מאוחדים ואנחנו מגיעים להמלצה מאוחדים. בעת משבר הקורונה חשוב להפעיל את הכנסת כדי לפקח ולבקר על הממשלה וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות מחר. בזמן המגיפה הזו – אי אפשר לסמוך על נתניהו שפירק את מערכת הבריאות. לכן יש גם לפסול את רעיון ממשלת החירום".