הרשימה המשותפת דורשת פתיחת חקירה נגד רה"מ בגין הסתה לגזענות

בעקבות נאומו ביום ראשון, הרשימה המשותפת דורשת פתיחת חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בגין עבירות הסתה לגזענות לפי סעיף 144 לחוק העונשין. בפנייה שהועברה אל היועמ"ש באמצעות מרכז עדאלה, נטען כי התבטאויותיו הרבות של בנימין נתניהו מן התקופה האחרונה מצטברות לכדי מסה של ראיות המחייבת פתיחה מיידית בחקירה.

צילום: הצ'אט-בוט של נתניהו בתקופת הבחירות

בפנייה מפורטת שורה ארוכה של התבטאויות הלקוחות מסרטונים ומפוסטים בעמוד הפייסבוק של נתניהו, בהם הוא מכנה את חברי הכנסת הערבים "תומכי טרור", מתוך מטרה לחתור תחת הלגיטימיות של הצבעתם בכנסת. דברים אלה מגיעים לאחר שבמהלך מערכת הבחירות, מערכת ההודעות האוטומטיות של עמוד הפייסבוק של נתניהו ("צ'אט בוט") הפיצה תסריט שיחה לתומכים בו נאמר "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

מן הרשימה המשותפת נמסר:" בימים האחרונים חצה בנימין נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית ומסע הדה-לגיטימציה נגד חברי הרשימה המשותפת. נתניהו, שעשה ויעשה הכל כדי לשמור על כסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכים בטרור. הציבור הערבי ונציגיו הם לגיטימיים כמו כל ציבור אחר. כל מי שמאמין בערכים דמוקרטים מוכרח להתנגד לציד המכשפות של החשוד מבלפור נגדנו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושויון."