הריסת בתים, גירוש עובדות וילדיהן וארס גזעני: ביבי פתח את מערכת הבחירות

החלה מערכת הבחירות של הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו. בלי בלונים וסיסמאות, בלי ג'ינגלים וצעקות "היידה שרה" – נפתחה מערכת הבחירות של רה"מ בשבוע שעבר עם הריסת בתים, גירוש עובדות פיליפיניות וילדיהן הישראלים וטפטוף בלתיפוסק של גזענות ממסדית. הטפטוף הזה הופך לעתים שיטפון של מעשים ומילים. זו תמצית מסע הבחירות של ביבי: הרס וארס.

הרס אחד הבתים בוואדי חומוס, בשבוע שעבר (צילום: אלקודס)

הריסת בית בוואדי עארה; הריסת 70 יחידות דיור בשטחי הרשות הפלסטינית שתחת כיבוש ישראלי; והריסתו החוזרת של הכפר הבלתימוכר אלעראקיב שבנגב – כל אלה בוצעו תוך ארבעה ימים בלבד. מכונת ההרס הישראלית שאינה נחה גם מפיצה שקרים כדי לתרץ מעשים בלתי אנושיים.

"אלה מבנים לא מאוכלסים", אמר דובר משרד החוץ בעקבות פניית הכתבים הזרים שסיקרו את הרס הבתים הסיטונאי בשכונת ואדי אלחומוס שבצור באהר. אך בתמונות שצילמו פעילי שלום ישראלים, נראים שוטרי משמר הגבול, קלגסי הכיבוש, גוררים בכוח את תושבי אחת הדירות "הלא מאוכלסות".

"פלישה לאדמות מדינה", נאמר שוב ושוב כאשר תושבי אלעראקיב מנסים להקים מבנים ארעיים ליד קברי יקיריהם. השייח' סיאח אטורי נעצר שוב ביום חמישי בשל התנגדותו להרס כפרו. זו הפעם ה-147 שנציגי השלטונות מגיעים אל המבנים הספורים שבכפר, דרומית לרהט, והורסים אותם.

יצוין שהשייח' שוחרר ביום שלישי שעבר מהכלא לאחר שריצה תקופת מעצר בגין פעילותו העקבית והנחושה. בית המשפט העליון דחה בנובמבר אשתקד את בקשת הערעור של השייח', והותיר על כנם את עשרת חודשי המאסר שנגזרו עליו.

"בנייה בלתיחוקית" היא העילה שסיפקה המדינה להרס ביתה של משפחת מרזוק ביום רביעי שעבר. עשרה מתושבי ערערה שבוואדי עארה נפצעו בעימותים עם המשטרה בעת הריסת הבית.

שלושה בני אדם שהתנגדו להריסה, בהם בנו של בעל הבית, נעצרו בחשד ל"תקיפת שוטרים" ול"הפרעה לסדר". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), תושב ואדי עארה, מסר כי "נתניהו מדבר אל האזרחים הערביםהפלסטינים בשפה אחת, שפת הכוח, ההרס והחורבן, שהיא שפת העליונות היהודית של 'חוק הלאום'". לדבריו, נתניהו "מיישם מדיניות הרס וגם צובר נקודות לקראת הבחירות".

מעצרם של העובדות הפיליפיניות וילדיהן הישראלים הוא נדבך נוסף של שפת הכוח שטומן בחובו "חוק הלאום" (עוד על כך – ר' עמוד 8 בגיליון "זו הדרך" הקרוב). אמנם נתניהו מנצח על מעשי ההרס, אבל אלה לא יכולים היו להתקיים ללא משרתו הנאמן, שר הפנים ומנהיג ש"ס אריה דרעי. דרעי הוא האיש שבפתיחת מערכת הבחירות בשבוע שעבר הכריז שמפלגתו הדתית והימנית היא המפלגה "החברתית ביותר במדינת ישראל". זו רק ההתחלה: נותרו לביבי עוד כ-50 יום של מעשים שפלים עד שיסולק, זה גם תלוי בנו.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב