הרזרבה הקרקעית היחידה בוואדי עארה: ישיבת חירום באדמות אלרוחה

ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית קיימה אתמול (שבת) ישיבת חירום על אדמות אלרוחה שבאזור ואדי עארה שבצפוןמערב לאום אלפאחם). בישיבה השתתפו עשרות מבעלי האדמות, ראשי רשויות מקומיות וחברי כנסת מהרשימה המשותפת.

2018-02-25_200115

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) נואם בעת האסיפה שנערכה אתמול על אדמות אלרוחה (צילום: אל אתיחאד)

הרקע לישיבת החירום היא החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה מינואר האחרון לאשר את תוואי רצועת קו חשמל 400 קילוואט בקטע שבין כביש 6 לכביש 66, וזאת בניגוד לעמדת בעלי הקרקעות באלרוחה אשר דוחים את מיקום הקו שחוצה את אדמותיהם וזאת בגלל הפגיעה הקשה שיגרום לקרקעות שלהם.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), תושב אום אלפאחם) אמר בישיבה כי "התכנית להעביר את קו החשמל מאדמות התושבים מונעת משיקולים פוליטיים פסולים וכי מישהו בשלטון מחפש עימותים עם תושבי ואדי עארה, שכן קיים תוואי חילופי שחברת החשמל מוכנה לאמצו ורק במשרד הביטחון מתעקשים על התוואי הנוכחי".

עוד הדגיש כי "החלטת המועצה הארצית מהווה הפרה בוטה להסכם שנחתם בין בעלי הקרקעות לבין משרד הביטחון בדצמבר 2000, הקרוי 'הסכם אלרוחה', ולפיו הצבא התחייב לפנות את הקרקעות ולהפסיק את האימונים הצבאיים באזור". ההסכם הושג אחרי עימותים קשים בספטמבר 1998 בין כוחות הביטחון לבין תושבי ואדי עארה, שבמהלכם נפצעו מאות אנשים ונחסם ציר התנועה הראשי 65 למספר ימים. אדמות אלרוחה הן רזרבת הקרקעות היחידה שנותרה לתושבי ואדי עארה וכי התושבים לא ירשו פגיעה כה קשה באדמותיהם.