הרומסים את זכויות אדם: ההפגנות הגדולות ביותר בצ'ילה מאז תחילת המחאה החברתית

ראש מועצת זכויות האדם של האו"ם ונשיאת צ'ילה לשעבר מישל בצ'לט הודיעה הלילה (שישי) כי היא מתכוונת לשלוח כוח משימה מיוחד כדי לחקור פגיעות בזכויות אדם בצ'ילה, שם נכנסה השביתה הכללית ליומה השני לאחר שבוע של הפגנות ברחבי המדינה שהביאו ל-19 הרוגים, ביניהם חמישה אזרחים זרים, 300 פצועים מירי של שוטרים וחיילים ויותר מ-2,800 עצורים.

ככל שהימים חולפים, ההפגנות נעשות המוניות יותר וארגוני עובדים, אגודות סטודנטים והתארגנויות של גמלאים, נשים ולתלמידי תיכון קוראות להצטרף למחאות. על פי השבועון הקומוניסטי "אל סיגלו", המפרסם מהדורות מקוונות ימיות מאז החלו המחאות, אתמול נרשמו ההפגנות הגדולות בכל ערי המדינה מאז תחילתן לפני תשעה ימים.

עוד ציינו כתבי העיתון כי הדיכוי נעשה אלים יותר, וכולל שריפת של גופות מפגינים שנורו, עינויים ואף מעשי אונס של שוטרים כלפי מפגינות שנעצרו בעת המחאות. על פי דיווח רשמי, של משרד הפנים הצ'יליאני, אתמול נערכו 68 הפגנות ועצרות ברחבי המדינה בהשתתפותם של כ-425 אלף אזרחים, זאת חרף העוצר שהוטל על ידי הממשלה הימנית. הערב הודיעו המעסיקים בענף התחבורה, משיאות ותחבורה ציבורית, על השבתת השירותים.