הראפר תאמר נאפר קורא לצעירים הערבים לצאת ולהצביע נגד הגזענות

הראפר תאמר נאפר פרסם שיר חדש בערבית בשם "תאמר חייב להצביע" בו הוא קורא לציבור הערבי בישראל להצביע ביום הבחירות ביום שלישי הקרוב ו"להעיף הפשיסט". "זו התשובה שלי לימין הפשיסטי", כתב בפוסט בו שיתף את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלו. כך מסר הבוקר (שישי) העיתון "אל אתיחאד".

2019-04-05_174959

מתוך הקליפ החדש של תאמר נאפר

בקליפ נראה הראפר עומד מול עצמו בזירת האבקות, ומנהל דיאלוג עם דמותו הכפולה בעניין חשיבות ההצבעה בקרב הציבור הערבי. "אני עומד להצביע עבור אחיי ואחיותיי ב–67", שר הראפר וממשיך, "בשביל השיבה אני הולך להצביע, עבור הנשים המוכות במקלטים אצביע, כדי שאוכל לשיר למי שמחרים אותנו, במקום לדבר איתם בתוך משאיות טרנספר".

במקום אחר בשיר הוא מוסיף כי "זוהי האדמה שלנו אך המדינה והכנסת שלהם; אתם אמרתם זאת: הקול שלי לא שווה כלום, הרוב גזענים — אנחנו אבודים. אבל אם הקול שלנו יכולה לעזור לשלוח את ביבי לכלא ולזרוק את ליברמן מהכנסת — כבר זה שווה את ההצבעה. או שנצביע, או שנמצא את עצמנו מחוץ למדינה". בקליפ מתארחת גם השחקנית למיס עמאר, שהיתה מועמדת לפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "סופת חול".

בהצהרה לעיתונות שהוציא עם פרסום השיר כתב נפאר "זה המאבק שלנו ואני לא מתכוון לוותר על כל כלי שעומד לרשותי. אבל לא בגלל הדמוקרטיה הישראלית, אלא בגלל הגזענות והאפרטהייד. כשבאים להרוס בתים בשכונה, כשאשה נרצחת, וגם כשמנסים להשתיק אותי — אני יודע מי עמד איתנו, ושאנחנו לא חייבים לוותר על הייצוג שלנו".

נפאר הפך לסמל מחאה של החברה הערבית בשנת 2016, בעיקר בשל עימותיו המתוקשרים עם שרת התרבות והספורט מירי רגב. בספטמבר 2016 ביצע עם יוסי צברי בטקס פרסי אופיר את השיר "אני לא פוליטי", שבו שולב קטע משירו של מחמוד דרוויש. בתגובה נטשה השרה רגב את האולם. באוקטובר 2016 אף דרשה לבטל הופעה של נפאר בחיפה, אך זו התקיימה למרות הכל.