הקרבן ה-42 מתחילת השנה: צעיר בן 21 נהרג מהתמוטטות תקרה באתר בניה בעפולה

חיים יעקב סין שלום, עובד כבן 21 מההתנחלות בית"ר עילית, נהרג אתמול (רביעי) בהתמוטטות תיקרה בבית במהלך עבודות שיפוצים בבניין דירות ברחוב צבי פנקס בעפולה. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו פעולות החייאה ופינו את העובד לבית החולים העמק בעפולה, אך הוא הגיע ללא סימני חיים וצוות המחלקה לרפואה דחופה נאלץ לקבוע את מותו. זהו העובד ה-42 שנהרג בתאונות עבודה מאז תחילת השנה וה-24 בעבודות בענף הבניין.

חיים יעקב סין שלום שנהרג אתמול בעפולה (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

"מדובר בעבודה לא מקצועית בעליל בבית פרטי שבוצעה  ללא כל אישור והיתר", מסר לאת "דבר" ההסתדרותי ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה, מפקח עבודה ראשי חזי שוורצמן. "המינהל יבוא בדברים עם הרשות המקומיות בנושא אתרים מסוג זה". "בענף השיפוצים ישנה תופעה רחבה מאוד של קבלנים שמבצעים עבודות שיפוץ  נרחבות, לעיתים תוך התעסקות ברכיבי קונסטרוקציה של המבנה וזאת מבלי שיש להם רישיון קבלן כנדרש בחוק" הוסיף עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, והוסיף כי תאונות מסוג זה של קריסת חלקי בטון מתקרה במהלך עבודות שיפוץ הם מסוג התאונות שניתן למנוע בעבדוה נכונה ומקצועית.

מלבד התאונה הקטלנית אירעו אתמול תאונות נוספותעובד כבן 25 נפצע היום במהלך עבודתו עם מסור דיסק באתר בניה ברחוב יהודה המכבי במודיעין מכבים רעות. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומה במצב בינוני עם חבלה בידיו. עובד כבן 21 נפל מגובה במהלך עבודתו במעלה אדומים ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב בינוני עם חבלות בגב ובידיים. כמו כן, עובד כבן 40 נפגע מחפץ כבד שנפל באתר בניה ברחוב אריאל שרון בנתיבות, הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב בינוני עם חבלת ראש.