הקרבן האחרון בתאונות הקטלניות המרובות בענף הבנייה: פליט סודני מדארפור

מוחמד ג'קו ג'אר, ג'קו בפי בני משפחתו ומכריו, בן 28, נהרג ביום חמישי האחרון לאחר שנפל מהקומה השנייה באתר ברחוב הלח"י 3, שבטירת הכרמל. על כך מסרה אתמול (שישי) הקואליציה למאבק בתאונות בניין. ג'קו היה פליט סודני מהכפר פרנו שבחבל דארפור. הוא הגיע לישראל לפני חמש שנים והתגורר באזור חיפה. בישראל מתגוררים גם אחיו ובן דודו. הוריו נותרו בסודן. ג'קו ג'אר הוא ההרוג ה-46 בתאונות באתרי הבנייה ברחבי ישראל מתחילת השנה.

2016-12-17_154719

אתר הבנייה בטירת הכרמל בו נהרג פועל הבניין ביום חמישי האחרון (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין)

יצוין שחקירת משטרה בנוגע לנסיבות התאונה נפתחה. בשבוע שעבר הודיעו משטרת ישראל ומנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה על השלמתו והטמעתו של נוהל חדש לשיפור שיתוף הפעולה ביניהם בביצוע חקירות פליליות בעקבות תאונות עבודה קטלניות וקשות, במטרה להביא לחקירות יעילות ונמרצות שיאפשרו העמדה לדין של האשמים ברשלנותם בפגיעה בעובדים. "יש לקוות שתוצאותיו של נוהל זה יבואו לידי ביטוי באופן מיידי", נמסר מהקואליציה.

עבודות הבנייה באתר הבנייה בו נהרג הפליט הסודאני הופסקו לאחר התאונה בצו של מנהל הבטיחות התעסוקתית של משרד העבודה והרווחה, עד מחר (ראשון) שלאחריו יוחלט האם יש צורך בפעולות פיקוח נוספות או שניתן לחדש את העבודה באתר. באתר אחר של חברת י. א. אלון בנייה בע"מ, "פסגות אלון בנשר" התרחשה בחודש ינואר השנה תאונה קשה, בה נפל עובד מגובה של 10 מ', וחולץ לאחר מאמצים רבים בשעות הערב. "למחרת בבוקר כבר עבדו באתר כרגיל", הצטערו בקואליציה.