הקפיטליזם בזמן הזה: הרצאה חמישית בגדה השמאלית בסדרה על המרקסיזם במאה ה-21

הרצאה חמישית ביום רביעי הקרוב בשעה 20:00, בסדרה הנערכת בגדה השמאלית על המרקסיזם במאה ה-21, תעסוק בכלכלה הקפיטליסטית בזמננו. המפגש יוקדש לזכרו של ההוגה הכלכלן המרקסיסטי המצרי, פרופ' סמיר אמין, שהלך לעולמו לאחרונה. את ההרצאה יעביר ד"ר אפרים דוידי.

2018-08-27_195443

המארגנים מסרו "כיצד קשור סוציאליזם לזכויות נשים ולפמיניזם? מה בין הקפיטליזם לבין הרס הטבע? מה צריך להיות יחסן של תנועות סוציאליסטיות וקומוניסטיות ללאומיות, לדת ולתכנון עירוני? אם שאלות אלו מעסיקות אותך, מקומך בקורס תיאוריה מרקסיסטית למאה ה-21".
מתוך הבנה שבלי תיאוריה טובה לא תיתכן פעולה פוליטית יעילה, ובשאיפה לחלוק כלים אלה גם עם הקהל הרחב, סניף תל אביב של המפלגה הקומוניסטית הישראלית מארח הקיץ קורס רעיוני שיעסוק בנושאים מרכזיים שעל סדר היום הפוליטי בארץ ובעולם. במסגרת הקורס הנערך בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תלאביב יתקיימו שבעה מפגשים, שיעסקו בסוגיות פוליטיות קריטיות שכל תנועה פרוגרסיבית חייבת להתמודד עמן כיום: מגדר, לאומיות, סביבה, דת, הקפיטליזם העכשווי, המדינה ועירוניות. בהרצאות נתייחס לסוגיות אלו מנקודת מבט מרקסיסטית, ונבליט את הצדדים המעמדיים והמטריאליסטיים שנוטים להישכח על ידי השיח הליברלי והקפיטליסטי.

המפגש החמישי בסדרה "מרקסיזם במאה 21" בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/317704055473135