הקמפיין המנצח נגד הפשיזם של רשימת חד"ש-תע"ל: נעים בהמונים לקלפיות

הקריאה בקמפיין של רשימת חד"ש-תע"ל – "יהודים וערבים נוהרים לקלפיות", שנחשפה בשבוע שעבר (13.3) באירוע השקה חגיגי בתל-אביב, לא נותרה יתומה. מאות אישים יהודים וערבים פרסמו מודעה על פני עמוד שלם בגיליון "הארץ" בסוף השבוע האחרון (15.3) תחת הכותרת "נעים בהמונים כדי להציל את הדמוקרטיה בישראל". החתומים, בהם פעילים, מרצים, אנשי רוח ואמנים – קוראים להצביע עבור מפלגות הדוגלות בצדק אזרחי, מדיני וחברתי.

2019-03-20_192043

החותמים אמנם נמנעו מלנקוב בשמות של מפלגות מסוימות, אך ציינו את תמצית החזון שמציעה הרשימה בראשות חברי הכנסת עודה וטיבי: חתירה לשלום צודק, לשוויון אזרחי ולאומי ולצדק חברתי.

הפרשן הפוליטי חמי שלו כתב באותו גיליון "הארץ": "אחת מכרזות הבחירות המוצלחות, בוודאי המצחיקה שבהן, סיפקה השבוע רשימת חד"ש־תע"ל". לדבריו, "הדאחקה של עודה וטיבי עשויה להעיד על שינוי בדעת הקהל היהודי. היא משקפת תזוזות ראשוניות ומינוריות, שיכולות להפוך דרמטיות וטקטוניות, ולשנות מהיסוד את גישת השמאל־מרכז הציוני לשיתוף פעולה עם המפלגות הלא־ציוניות".

שלו צודק, בעוד שנתניהו מסית וגנץ ולפיד מגמגמים: רק שותפות יהודית-ערבית תוכל לסיים את שלטון נתניהו ולבנות כאן חברה צודקת, שוחרת שלום, שוויון ודמוקרטיה. רק ברית כזו, שתסמן כמטרות הסכם שלום צודק, כינון דמוקרטיה אמתית וצמצום הפערים החברתיים והכלכליים, תהא חלופה של ממש לממשלת הימין הקיצוני והמתנחלים.