הקומוניסטית הפלסטינים תומכים בקיום הבחירות ברשות אבל דורשים ערבויות

הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן) פרסם ביום שישי האחרון את התאריכים לעריכת הבחירות ברשות הפלסטינית, לראשונה מאז 2006 ועל כך מסר העיתון "אלאתיחאד". עבאס חתם על צו נשיאותי לקיום בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ב-22 במאי, ולנשיאות ב-31 ביולי, לאחר שארגון פתח הגיע להבנות עם תנועת החמאס. על פי הסיכום, הבחירות ייערכו בגדה המערבית וברצועת עזה, אך עוד לא ברור האם ישראל תאפשר את קיומן במזרח ירושלים שתחת כיבוש.

הנהגות החמאס והפתח פרסמו הודעות תמיכה בהצהרה הנשיאותית, והודיעו כי יפעלו להצלחת הבחירות. גם הקומוניסטים של מפלגת העם פרסמו הודעת תמיכה בבחירות וציינו ש"זהו צעד חשוב בעקבות המפגש של מנהיגי כל הפלגים הפלסטינים, אבל דרושות מספר הבהרות וערבויות בנוגע לתהליך".

בין היתר, דורשים הקומוניסטים תיקון לחוק הבחירות כדי שתושבי מזרח ירושלים הפלסטינים יוכלו להשתתף בהן. עוד הם דורשים לקבל הבהרות לגבי הבחירות לנשיאות ומי יהיה רשאי להתמודד בהם. כמו כן, מפלגת העם סבורה שיש לכנס את המועצה של הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) כדי לדון על ההשלכות הפוליטיות של הבחירות וההיערכות לקראתן. המפלגה הגדישה שיש לקיים את הבחירות בכל שטחה של הרשות הפלסטינית, כולל הגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים.