הקומוניסטים נפסלו בבחירות במחוזות הבדלנים באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועמיתו האוקראיני פטרו פורושנקו מתקרבים ככל הנראה להשגת הסכם לאספקת גז לאוקראינה לפני החורף. פוטין נפגש לשיחות אינטנסיביות בארבע עיניים עם פורושנקו, בשולי ועידת הפסגה של אחדים ממנהיגי האיחוד האירופי ורוסיה שנערכה במילאנו, במטרה ליישב שני נושאים בעייתיים: הפסקת האש והשגת הסכם לאספקת אנרגיה. על כך מוסרת סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".

2014-10-21_194014

בוריס ליטבינוב (צילום: ריאנובוסטי)

עוד נערכה פגישה נוספת בהשתתפות פוטין, פורושנקו ומנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה, שהוקדשה ברובה למצב הביטחוני במזרח אוקראינה ולא הניבה תוצאות. בין השאר, קראו ראשי האיחוד האירופי לפוטין לגנות את הבחירות שהבדלנים במזרח אוקראינה מתכננים לערוך בחודש הבא, כסימן למחויבות לתוכנית השלום. אולם הנשיא הרוסי סירב להתחייב לגינוי כזה.

סוכנות "אינטרפקס" מסרה עוד כי המפלגה הקומוניסטית נפסלה מלהשתתף בבחירות ברפובליקה העממית של דונייצק. על פי ועדת הבחירות ברפובליקה הבדלנית רק שלושה מועמדים ירוצו לראשות הממשלה: ראש הממשלה המכהן אלכנסדר סחרצ'נקו, יורי סיווקוננקו ואלכסנדר קויפמן. אף אחד מהם לא מייצג את המפלגה הקומוניסטית שהוקמה ב-8 באוקטובר האחרון בעיר דונסק. במהלך ועידת היסוד נבחר בוריס ליטבינוב כיו"ר המפלגה. ליטבינוב הוא כעת יו"ר הפרלמנט של הרפובליקה הבדלנית – הסובייט העליון. עוד החליטה המפלגה לתמוך בסחרצ'נקו כמועמד לראשות הממשלה ולהשתתף בבחירות לסובייט העליון. אך, כאמור, ועדת הבחירות פסלה את הרשימה הקומוניסטית מלהשתתף בבחירות.