הקומוניסטים וכוחות שמאל הקימו חזית עצמאית כדי להשתתף בבחירות שייערכו בוונצואלה

הקומוניסטים וכוחות שמאל נוספים הקימו חזית כדי להשתתף בבחירות לפרלמנט שייערכו בוונצואלה ב-6 בדצמבר הקרוב. כך נמסר בסוף השבוע בבירה קראקס. ב"אלטרנטיבה העממית המהפכנית" ישתתפו מלבד הקומוניסטים, פעילי "מולדת לכולנו", "השמאל המאוחד", "מפלגת העובדים המהפכנית", "התנועה הבוליבריאנית המהפכנית" ועוד כעשרה תנועות שמאל וארגונים נוספים.

אסיפת פעילי האלטרנטיבה העממית המהפכנית באחד מסניפי המפלגה הקומוניסטית במחוז קרבובו (צילום: טריבונה פופולר)

המכנה המשותף של מערך הכוחות השמאלי: תמיכה ביקורתית בממשלתו של הנשיא ניקולס מדורו. עד עתה הקומוניסטים השתתפו בבחירות במסגרת הרשימות של המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת השלטת שנוסדה על ידי הנשיא המנוח הוגו צ'אבס. שניים מראשי המפלגה, המזכ"ל אוסקר פיגרואה והדובר ז'ול ג'אבור אף מכהנים כחברי פרלמנט. אך בשנתיים האחרונות גברה הביקורת של הקומוניסטים כלפי ממשלת מדורו ועתה הם דורשים, יחד עם כוחות השמאל הנוספים, "להגן על השיגי ממשלת צ'אבס, להיאבק בבעלי ההון ולשמור על רמת החיים של העם העובד".

חרף התמיכה בצ'אבס ובמדורו הקומוניסטים אינם מגדירים את החברה הוונצולאנית כסוציאליסטית אלא כ"קפיטליסטית שטרם השתחררה מהתלות בהכנסות הנפט". עוד הם מנהלים ויכוח עם עמדותיה של המפלגה השלטת שלדבריהם אינן סוציאליסטית עקביות. בהצהרה שפורסמה עם הכרזת הרשימה החדשה דובריה תקפו את "יוקר המחיה הבלתי נסבל" ואת "הספסרות, השכר הנמוך, השחיתות ומדיניות הממשלה הפוגעת במה שהושג בעת ממשלת צ'אבס". יצוין שלא רק בשמאל נרשם פילוג לקראת הבחירות הקרובות. גם הימין הפרואמריקאי התפלג וחלקו, בראשות "הנשיא" חואן גואידו, קורא להחרים את הבחירות.

להצהרת "האלטרנטיבה העממית המהפכנית" בוונצואלה המלאה (אנגלית וספרדית):

http://solidnet.org/article/CP-of-Venezuela-Popular-Revolutionary-Alternative-For-a-revolutionary-way-out-of-the-crisis/