הקומוניסטים העיראקים: כוחות הביטחון משיבים בברוטליות לדרישות העם

הפרלמנט העיראקי עומד להתכנס הערב (מוצ"ש) בבגדאד בעקבות המרד העממי שפרץ בעיר בצרה והסביבה. המפלגה הקומוניסטית קראה לשים קץ לדיכוי המשטרה והביעה תמיכה ב"דרישות הצודקות של המפגינים". עד עתה נימנו כ-12 הרוגים בקרב המפגינים ואמש הוטל עוצר מלא על ידי כוחות הביטחון בעיר שבדרום המדינה.

2018-09-08_165027

מפגינים בבצרה, אמש (צילום: אליום)

יצוין שהמפגינים הזועמים שרפו אמש את הקונסוליה האיראנית בבצרה, שחווה הפגנות אלימות בימים האחרונים בשל המחסור החמור במים ובחשמל, התשתיות הלקויות והשחיתות השלטונית. בחמשת הימים האחרונים הציתו תושבים זועמים בבצרה מבני ממשלה ומטות של מפלגות ומיליציות, חלקן נתמך על ידי איראן.

המפגינים קראו קריאות נגד הממשלה, בגנות מעורבותה של טהראן בפוליטיקה הפנימית בבגדאד. בתגובה איראן סגרה את מעבר הגבול עם בצרה ודרשה ממשלת עיראק להעמיד לדין את האחראים להרס הנציגות. משרד החוץ של איראן כינה זאת "מתקפה ברברית".

כמו כן, מאז יום חמישי המפגינים משתקים את הנמל הימי המרכזי של עיראק באום קאסר, כ-60 ק"מ מדרום לבצרה. הוא נותר סגור אתמול, אולם יצוא הנפט מקור ההכנסה העיקרי של הממשלה נמשך ללא הפרעה.

כאמור, הקומוניסטים העיראקים הביעו תמיכה במוחים ובגילוי דעת שפורסם אתמול על ידם נאמר כי "כוחות הביטחון משיבים בברוטליות לדרישות העם הצודקות". המנשר מסתיים במילים "תהילה לשהידים של המחאה העממית והחלמה מהירה לפצועים".