הקומוניסטים היוונים יצביעו אי-אמון בממשלת ציפראס בדיון גורלי על עתידה

הקומוניסטים היוונים יצביעו אי-אמון בממשלת ציפראס בדיון גורלי על עתידה שיתקיים השבוע בפרלמנט באתונה. כך מסר אתמול (שני) מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית היוונית, דימיטריס קוצומפאס, בראיונות לעיתונות המקומית. "העם היווני חייב להביע אי-אמון בממשלה הדבקה במדיניות הניאו-ליברלית ושהצטרפה בחדווה לחרחורי המלחמה של ברית נאט"ו", אמר. "הממשלה קמה תוך הבטחה ברורה לשחרר את יוון מכבלי הסכמי הכניעה שנחתמו עם האיחוד האירופי. במציאות היא עשתה בדיוק ההיפך", הוסיף.

יצוין ששר ההגנה היווני פאנוס קאמנוס, ממנהיגי הימין, התפטר השבוע במחאה על ההסכם שגובש עם מקדוניה לשינוי שמה ל"רפובליקה של מקדוניה הצפונית". על השם קיימת מחלוקת ארוכת שנים בין המדינות, והיא מנעה ממקדוניה להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו לאור התנגדות אתונה, שהשתמשה בזכות הווטו שלה. קאמנוס, אמר שידאג ששישה שרים נוספים ממפלגתו הימנית יתפטרו גם הם.

למפלגת השלטון הראשית, "סיריזה" בראשות אלכסיס ציפראס, יש 145 צירים מבין 300 חברי הפרלמנט. ציפראס הודיע על כוונתו לקיים מחר הצבעת אמון בממשלתו. אם ציפראס לא יזכה ברוב, הוא יכריז על בחירות מוקדמות.

2019-01-15_212129

הפגנה של הקומוניסטים היוונים במרכז אתונה נגד המדיניות הכלכלית והחברתית של ממשלת ציפראס (צילום: הומניטה)

 

הבחירות הכלליות ביוון היו אמורות להיערך בחודש אוקטובר הקרוב. מפלגת האופוזיציה הראשית, השמרנים, מתנגדת גם היא להסכם עם מקדוניה. עם זאת, ציפראס יוכל להישען על תמיכתם של צירים עצמאיים ואולי גם על עריקים משורות הימין.