הקומוניסטים הטורקים מתנגדים לפלישת הצבא על המחוז הכורדי בסוריה

הקומוניסטים הטורקים פתחו אתמול (שני) במערכה נגד פלישת הצבא על המחוז הכורדי בסוריה. כוחות קרקעיים של צבא טורקיה פלשו ביום ראשון למובלעת הכורדית בצפון סוריה, על פי הדיווחים, החיילים מתקדמים לשטח מחוז עפרין, יממה לאחר שהחלה טורקיה בתקיפת המיליציות הכורדיות באזור, ופתחה בירי ארטילרי והפצצות מהאוויר.

2018-01-23_200335

קומוניסטים טורקים מפגינים נגד פלישת הצבא לצפון סוריה (צילום: עיתון סול)

 

הרשויות הכורדיות בצפון-מזרח סוריה הכריזו הבוקר על גיוס כללי. זאת כדי להגן על מחוז עפרין עם תחילת מבצע "ענף זית" של צבא טורקיה. "אנחנו קוראים לכל אנשינו להגן על עפרין ועל גאוותה", נמסר בהודעה מטעם הרשויות. כמו כן, משטרת טורקיה עצרה היום 42 פעילים, בהם פוליטיקאי כורדי, על הפצת חומרי הסתה נגד צבא טורקיה ברשתות החברתיות. מרבית המעצרים התבצעו במחוז איזמיר שבמערב המדינה. בין העצורים: פעילים קומוניסטים שהפיצו את מנשר המפלגה נגד הפלישה.

המפלגה הקומוניסטית הטורקית סבורה שהפלישה "משרתת היטב את האינטרסים של האימפריאליזם המעוניין לפורר את סוריה. סוריה חייבת להשתחרר מהתערבות המעצמות האימפריאליסטיות ומשרתיהן – גם מהמשטרים הפונדמנטליסטים באזור".

"סוריה הופכת למגרש הדמים של המעצמות הגדלות והקטנות שבאזור. הפלישה לסוריה אין לה דבר עם האינטרס הלאומי או הביטחון של טורקיה" הדגישו הקומוניסטים והוסיפו "ארדואן מדבר על רצונו 'להתפלל במסגד בדמשק'. יש לשחרר את עמנו בהקדם מהדמגוגיה הלאומנית של משטרו".