הקומוניסטים הטורקים במסר לנשיא ארדואן: סלק את ידיך מצפון סוריה

כוחות הצבא הטורקי פלשו אמש (רביעי) לצפון סוריה, ממזרח לנהר הפרת כך הודיע משרד ההגנה באנקרה. שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בציוץ בטוויטר בצהריים הודיע על פתיחת מתקפה אווירית וירי ארטילרי נגד המיליציה הכורדית "יחידות הגנת העם". ארדואן מסר כי שם המבצע הוא "מעיין השלום".

כרזה של המפלגה הקומוניסטית הטורקית: "סלק את ידיך מסוריה"

רבים בטורקיה מתנגדים לניסיון להקים רצועת ביטחון בשטחה של האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה והבוקר פרסמה המפלגה הקומוניסטית הטורקית הודעת גינוי חריפה תחת הכותרת: "ארדואן סלק את ידיך מסוריה". ההודעה פורסמה בעיתון הקומוניסטי היומי "סול" הרואה אור באיסטנבול ובשבועון המפלגה "בויון אגאם". בגילוי הדעת, הקומוניסטים מאשמים את הנשיא בקנוניה עם ארה"ב לכיבוש צפון סוריה ובהתערבות בענייניה הפנימיים של מדינה שכנה. יצוין שהתביעה בטורקיה פתחה כבר אתמול בהליכים משפטיים נגד 78 בני אדם, ביניהם קומוניסטים רבים, בגין "הסתה דרך קמפיין השמצות ברשתות החברתיות" נגד מבצע "מעיין השלום" בסוריה כך לדברי המשטרה במדינה. בטורקיה יושמו בשנת 2018 כללי צנזורה נוקשים שמנטרים תוכן גם בשרתות החברתיות.

עוד פורסם הבוקר שצבא טורקיה תקף 181 יעדים צבאיים מתחילת המבצע בצפון סוריה. מוקדם יותר הכריז משרד ההגנה הטורקי על הכנסת כוחות קרקעיים לאזור. על פי דיווחים, הכוחות הסוריים הדמוקרטיים של "יחידות הגנת העם" מצליחים להדוף את המתקפה של צבא טורקיה. עוד נמסר כי הכוחות של המיליציה הכורדית עצרו את ההתקדמות הקרקעית של צבא טורקיה ליד תל אבייד שבצפון סוריה.

לגילוי הדעת המלא של המפלגה הקומוניסטית הטורקית נגד הפלישה לסוריה (בטורקית):

https://tkp.org.tr/tr/aciklamalar/suriyeden-elinizi-cekin