הקומוניסטים בתוניסיה קוראים להמשיך ולהפגין נגד מדיניות הממשלה

הקומוניסטים בתוניסיה קוראים לבני עמם להמשיך ולהפגין ברחובות הערים נגד עליית מחירי הלחם ונגד הצעת התקציב לשנת 2018, שהגדירו אותה כ"ניאוליבלרית". מנהיג מפלגת העובדים, חמא הממי, כינס אתמול (שלישי) מסיבת עיתונאים בבירת תוניס והגדיר את המחאות שפרצו בכ-20 ערים ועיירות: "צודקות, זהו זעם עממי הפורץ בעקבות מדיניות הממשלה ויש להמשיך ולהפגין עד לגניזת הצעת התקציב וביטול העלייה במחירי הלחם".

יצויין שאדם אחד נהרג בהפגנות נגד השלטון בעיר טבורבה הסמוכה לתוניס, כך דיווחו אתמול העיתונים המקומיים. הפגנות נגד הממשלה על רקע מדיניותה הכלכלית התפתחו אתמול בכעשרים ערים ברחבי המדינה. ההרוג הוא חומסי אלאייפרני, מובטל בן 47 שנדרס על ידי ניידת משטרה. עוד נמסר הבוקר על ידי משרד הפנים כי 200 מפגינים נעצרו – רובם צעירים ומובטלים.

2018-01-10_200640

אלפים הפגינו אתמול בשדרות בורגיבה שבמרכז תוניס (צילום: החזית העממית)

בזמן התקרית, התרחשו התנגשויות אלימות בערים רבות כחלק מהמחאה על העלייה במחירים והמסים החדשים שנכנסו לתוקף ב-1 בינואר. אתמול ההפגנות הגיעו לבירה ואלפים מחו בשדרות בורגיבה שבמרכז תוניס. הממי, מנהיג החזית העממית המאגדת את מפלגתו יחד תנועות וארגוני שמאל נוספים, האשים את המשטרה בהפעלת יד קשה נגד המוחים.

יצוין שבשעות הלילה, בקבוקי תבערה הושלכו על בית ספר יהודי באי ג'רבה שבדרום תוניסיה עם התפשטות הפגנות נגד צעדי הצנע של הממשלה ברחבי הממשלה כך סיפר היום (רביעי) ראש הקהילה היהודית המקומית, פרז טרבלסי. לא היו נפגעים בתקרית שאירעה אמש, אך נזק קל נגרם למבנה. אחמד סדיק, חבר פרלמנט מסיעת החזית העממית, גינה היום את המעשה ואף טען כי ישנם גורמים הקשורים בשלטון המנסים ליצור מעשי פרובוקציה בלילות כדי להכפיש את שמם של המפגינים.