הקומוניסטים בקפריסין נגד התרגיל המשותף עם צה"ל: 'התפתחות מסוכנת'

הקומוניסטים שבאופוזיציה מתחו ביקורת על התרגיל המשותף עם צה"ל שנערך השבוע בקפריסין ואמרו כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת". אתמול (רביעי) הסתיים התרגיל המשותף של צה"ל וצבא קפריסין שהחל ביום ראשון בהרי הטרודוס. לפי התקשורת בקפריסין, התרגיל עורר מתיחות מול טורקיה, ובשבוע שעבר הודיעה המדינה כי היא תערוך תרגיל ימי משלה באזור קפריסין עם סיום התרגיל הישראליקפריסאי. יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו שהה היום ביוון, לשם הוא נסע כדי להיפגש עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס ועם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס. ברקע למפגש המתיחות בין קפריסין לטורקיה סביב סוגיית קידוחי הגז והנפט באזור.

2017-06-15_204052

בתרגיל שערכו ישראל וקפריסין השתתפו מאות לוחמים מיחידות אגוז, 667 ושלדג של חטיבת הקומנדו, וכן מסוקי בלק הוק ומטוסי תובלה מסוג שמשון (סופרהרקולס). האימון התקיים בהרי הטרודוס בשל תוואי השטח במקום, הדומה לשטחי הלחימה ההרריים בסוריה ובלבנון כפי שנמסר בתחנות הטלוויזיה בקפריסין. ציוד רב הובא לקפריסין כדי לתרגל את הכוחות בלחימה בשטחים אלו, ובין היתר תורגלה גם הטסת כוחות על ידי מסוקי הבלקהוק. בנוסף, בצה"ל רואים באימון משותף זה הזדמנות לתרגל את שיתופי הפעולה בין כוחות האוויר לכוחות הקומנדו בשטח לא מוכר וכן את שיתוף הפעולה עם הצבא הקפריסאי.

לדברי המפלגה הקומוניסטית "אקל" התרגיל "לא משרת את האינטרסים של העם הקפריסאי, אך מערבת את קפריסין בתכניות המלחמה המסוכנות של המדינה הכובשת מזה 50 שנה את השטחים הפלסטינים". "יש לאומנים הדוגלים בהקמת ציר אנטיטורקי בהשתתפות ישראל, יוון וקפריסין. אבל תכנית זו לא תשרת את האינטרסים של העמים אלא את בעלי מקורות האנרגיה באזור", נאמר בהודעה של "אקל", הכוח הפוליטי היחידי בפרלמנט הקפריסאי המתנגד להעמקת הקשרים הצבאיים עם ישראל.

.