הקומוניסטים בסודאן מגנים את הפגישה של הגנרל אל-בורהאן עם נתניהו

זעם בסודאן בעקבות המפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליט, הגנרל עבד אלפתאח עבד ארחמן אלבורהאן, אתמול בבירת אוגנדה. השניים הסכימו "להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות". נתניהו אמר במהלך פגישת השניים, כי הוא מאמין שסודאן "נעה בכיוון חדש וחיובי וציין כי הזכיר זאת בפני שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו". ארחמן אמר כי הוא מעוניין מצדו לסייע למדינתו "לעבור תהליך של מודרניזציה על ידי הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם". בעקבות המפגש המפלגה הקומוניסטית של סודאן פרסמה הודעת גינוי חריפה בה נאמר "הפגישה נערכה בעת שהאימפריאליזם האמריקאי מנסה בכל כוחו לקדם את 'עסקת המאה' שיעודה לחסל את הזכויות הלאומיות של העם הפלסטיני".

נשיא אוגנדה, יוֹוֵרִי מוּסֵוֵונִי, המכהן בתפקיד ללא הפסקה מאז 1986 יחד עם נתניהו, אתמול, בעת הביקור באפריקה (צילום: לשכת נשיא אוגנדה)

הקומוניסטים הסודנים קראו לממשלה הזמנית השולטת בח'רטום "לגנות את המעשה ולתמוך במאבק העם הפלסטיני להקמתה של מדינה עצמאית בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ביוני 1967 ובירתה מזרח ירושלים". יצוין ששר המידע בממשלת סודאן, פייסל מוחמד סאלח, אמר אמש כי לא נמסר לו מידע על פגישתו של הגנרל אלבורהאן עם נתניהו. הוא הוסיף כי אף הקבינט לא דן בכך קודם לכן, וכי ימתין כעת להבהרות מהמנהיג כשיחזור מאוגנדה. גם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, מתח אמש ביקורת על פגישתו של עם אלבורהאן, וכינה אותה "סכין בגב בעם הפלסטיני". לדבריו, זוהי הפרה של יוזמת השלום המשותפת לכל מדינות ערב.