הקומוניסטים בברזיל בעקבות ניצחונו של בולסונרו: 'הרוב יתקומם כדי להגן על הדמוקרטיה'

המועמד הניאופשיסטי והניאוליברלי ז'איר בולסונרו ניצח אתמול (ראשון) בבחירות לנשיאות ברזיל. כך הודיע הלילה בית המשפט העליון לענייני בחירות בבירה ברזיליה. בולסונרו ניצח בסיבוב השני את מועמד השמאל, פרננדו הדאד, שהתמודד מטעם מפלגת העובדים ובתמיכת המפלגה הקומוניסטית של ברזיל. לפי הודעת בית המשפט העליון לענייני בחירות, בולסונרו זכה ב-55% מהקולות, ואילו 45% מהמצביעים תמכו בהדאד.

נציג הימין הקיצוני והפרואמריקאי הגיע לסיבוב השני בבחירות לנשיאות לאחר שקיבל בסיבוב הראשון כ-47% מהקולות, בעוד הסקרים חזו לו כ-36%. לבולסונרו חסרו רק 3.3% כדי להגיע לרף של 50% ולהיבחר לנשיא כבר בסיבוב הראשון.

2018-10-29_193813

עם פרסום תוצאות הבחירות מסרה נשיאת המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, חברת הפרלמנט לוסיאנה סנטוס, בשם הוועד המרכזי: "יש להתלכד סביב חזית רחבה להגנת על הדמוקרטיה ועל הזכויות העם. המפלגה סבורה שבחירת בולסונרו מהווה נסיגה פוליטית משמעותית שבכוחה לאיים על הישגים ההיסטריים של העם הברזילאי. המסר של הקומוניסטים בשעה קשה זו הוא ברור: 'הרוב יתקומם כדי להגן על הדמוקרטיה'". יצוין שאחת ממנהיגות המפלגה, מנואלה דאבילה, רצה בבחירות כמועמדת לסגנית הנשיא יחד עם הדאד.

הנשיא החדש בולסונרו בן ה-63 דיבר בעבר בשבח הדיקטטורה הצבאית הפרואמריקאית ששלטה בברזיל במשך יותר משני עשורים (1985-1964) וטען כי "הביאה לשגשוג כלכלי". מדובר במשטר שהוציא להורג מאות ממתנגדיו ועינה עוד מאות אלפים. בשנת 1991, אחרי שנבחר לקונגרס, אף קרא בולסונרו להחזיר את המשטר הצבאי, וב-1999 קרא למלחמת אזרחים ולהוצאתם להורג של כ-30 אלף אנשי שמאל – כפי שהתחרש בעת הדיקטטורה הצבאית העקובה מדם בארגנטינה.

המועמדת הקומוניסטית לסגנית הנשיא, מנואלה דאבילה, אתמול לאחר ההצבעה (צילום: פורטל ורמליאו)

המועמד שהפסיד בבחירות, פרננדו הדאד, אמר לאחר פרסום תוצאות הבחירות: "יש לנו אחריות להיות אופוזיציה. לשים את האינטרסים הלאומיים, האינטרסים של כל העם הברזילאי, מעל הכול. ברזיל מעולם לא נזקקה לאזרחות פעילה יותר מאשר עכשיו". הוא הוסיף: "אל תדאגו, אנחנו כאן. אנחנו ביחד!".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מיהר לשוחח בטלפון עם בולסונרו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. על פי הודעת הבית הלבן, השניים סיכמו לעבוד בשיתוף פעולה כדי "לשפר את החיים של אזרחי ארה"ב וברזיל, וכמנהיגים אזוריים, גם את החיים באמריקה הצפונית והדרומית".

אחרי טרמאפ כל הנשיאים הניאוליברליים באמריקה הלטינית בירכו את הנשיא החדש על היבחרו. נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מקרי, בירך את בולסונרו ואמר: "אני מקווה לעבוד איתו ביחד לטובת היחסים של המדינות שלנו ולרווחתם של הברזילאים והארגנטינאים". נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, צייץ בטוויטר: "אני מברך את העם הברזילאי על בחירות נקיות ודמוקרטיות. אני בטוח שנעבוד יחד עם חזון ועוצמה לקראת עתיד שישפר את האינטגרציה ואת רווחת עמינו".

להודעת המפלגה הקומוניסטית של ברזיל המלאה (בפורטוגזית)

http://www.vermelho.org.br/noticia/316523-1