הקומוניסטים בארה"ב קוראים להצביע נגד סכנת הפשיזם – נגד דונלד טראמפ

המועמדים דונלד טראמפ וג'ו ביידן נאבקים על קולות המתלבטים במדינות המתנדנדות, ביממה האחרונה של קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב. הנשיא הרפובליקני טאמפ חורש את השטח וערך היום עצרות ליד שדות תעופה שבצפון קרוליינה, פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן. ביידן מרכז את המאמצים של הקמפיין הדמוקרטי בשתי מדינות פנסילבניה ואוהיו. לקראת יום הבחירות המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב פרסמה שוב קריאה להצביע "נגד סכנת הפשיזם נגד דונלד טראמפ".

"לעצור את טראמפ ואת הסכנה הפשיסטית" – צעירים קומוניסטים מפגינים בשבוע שעבר בניוירוק (צילום: פיפלס וורלד)

בגלל החשש ממגפת הקורונה מספר שיא של יותר מ-93 מיליון מצביעים כבר השתתפו בהצבעה המוקדמת – כ-40% מבעלי זכות הבחירה בארה"ב. לפי המומחים שיעור ההצבעה בבחירות 2020 עשוי להגיע ל-65% – הגבוה ביותר מאז 1908. רוב המשתתפים בהצבעה המוקדמת קרוב ל-60 מיליון הצביעו בדואר.

בחודשים האחרונים הביע טראמפ התנגדות עזה להצבעה מרחוק וטען ש"עלולה לגרום להונאת בחירות של הדמוקרטים". על רקע הדיווח שטראמפ עשוי להכריז על ניצחון במקרה שיפתח פער בליל הבחירות גם אם לא יוכרז רשמית כמנצח אמר הלילה הנשיא שספירת קולות שתימשך מעבר ליום הבחירות עצמו תהיה "דבר נורא", ורמז שעורכי הדין שלו יתערבו. בעבר אף אמר כי לא יכיר בתוצאות הבחירות ואיגודים מקצועיים ברחבי המדינה הכריזו שבמידה וטראמפ לא יכיר בתבוסתו יפתחו בשביתה כללית ללא הגבלת זמן.

לדברי הקומוניסטים "יש לקשור את הקמפיין נגד טרמאפ עם המאבקים בגזענות, למען בריאות לכול, זכויות עובדים, רווחה, דיור וחינוך". מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית במדינת וושינגטון, מארק ברודין, הדגיש ש"הצבעה המונית נגד טראמפ תסייע למאבק נגד הפשיזם והגזענות".

עוד על הבחירות בארה"ב, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 8):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G42_2020.pdf

עוד על הקריאה של המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב (באנגלית):

www.peoplesworld.org/article/communist-party-election-campaign-says-stop-trump-with-a-voteagainstfascism