הקומוניסטים בארה"ב דורשים את התפטרותו של טרמאפ בגלל תמיכתו בניאו-נאצים

המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב קוראת להתפטרותו של הנשיא דונלד טראמפ בגלל הגיבוי שהוא מעניק לקבוצות גזעניות וניאונאציות. בהודעה שפרסמה המפלגה נאמר "יחד עם מיליוני אמריקאים אנו מבכים את לכתה של הת׳ר הייר, פעילה אנטיפשיסטית נחושה" שנרצחה בסוף השבוע בשרלוטסוויל.

2017-08-17_202416

מפגינים קומוניסטים בעצרת נגד הגזענות והניאונאצלים שנערכה ביום שני האחרון בשיקגו (צילום: המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב(

הנשיא הוסיף שמן למדורה ביום שלישי האחרון כאשר אמר כי "היו גם אנשים נחמדים בצד המפגין, הם בסך הכול הגיעו לשם כדי למחות נגד הורדת הפסל של גנרל לי. מי הבא בתור? ג'ורג' וושינגטון? גם לו היו עבדים. לא כל מי שהיה שם בהפגנה היה ניאו נאצי". הוא גם דיבר נגד "האלימות של שני הצדדים".

זאת, לאחר שנמנע במשך ארבעה ימים מלגנות את הפורעים הניאונאצים בשרלוטסוויל, וירג׳יניה, שאחד מהם דרס למוות ביום ראשון האחרון את הפעילה הייר ופצע עוד 29 מפגיני שמאל. טראמפ בחר להסתפק בתחילה בהטלת אחריות "על כל הצדדים" לפיגוע הרצחני של הימין, ורק אחרי לחץ ציבורי נרחב הוא גינה את הגזענים.

הקומוניסטים האמריקאים מסרו כי האחראי לאלימות הקשה בווירג'יניה הוא הימין הקיצוני, שהפגין בהשתתפות אנשי קוקלאקסקלן, ניאונאצים וגזענים אחרים, חלקם חמושים. אלה מחו על מה שהם מכנים "מאמצי השמאל למחוק את מורשת הדרום הלבן" וצעקו סיסמאות אנטישמיות בוטות. עוד קראה המפלגה הקומוניסטית ליזום הפגנות, עצרות ומשמרות מחאה ברחבי המדינה נגד הגזענים והניאונאצים ובדרישה להתפטרותו של הנשיא.

להועדת המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב המלאה (באנגלית):

http://www.cpusa.org/article/charlottesville-turn-outrage-into-united-action