הקומוניסטים באיראן דורשים להפסיק התערבות ארצם בענייניה של עיראק

הקומוניסטים באיראן דורשים להפסיק התערבות ארצם בענייניה הפנימיים של עיראק. בהודעה שפרסמה אתמול (רביעי) הנהגת מפלגת תודה, המפלגה הקומוניסטית האיראנית שבמחתרת, היא הביעה תמיכה במפגינים בעיראק. בהודעה נמסר כי איראן הגבירה את מאמציה כדי למנוע את התפטרותו של ראש ממשלת עאדל עבד אלמהדי בצל ההפגנות ההמוניות במדינה. קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן אף ביקר בבגדד וביקש ממנהיגי המיליציות השיעיות המקומיות להמשיך ולתמוך בממשלה הכושלת. יצוין שמשטר האייתולות גם תומך בהמשך כהונת ממשלת לבנון שמאות אלפי מפגינים דורשים את התפטרותה זה שבועות.

סיסמאות נגד איראן וארה"ב מונפות לעיתים קרובות בהפגנות ההמוניות ברחבי עיראק. שלושה מפגינים נורו למוות בשבוע שעבר סמוך לקונסוליית איראן בעיר כרבלא כאשר מאות מפגינים העלו אותה באש. כרבלא היא עיר קדושה לאסלאם השיעי ולפני כשבועיים נהרגו בה יותר מ-14 בני אדם אחרי שכוחות הביטחון העיראקיים פתחו באש על מפגינים.

מפגינים מציתים את קונסוליית איראן בעיר כרבלא (צילום מסך: הטלוויזיה הטורקית)

יצוין שהמחאות ההמוניות נמשכות ברחבי עיראק ללא הפוגה והבוקר מפגינים חסמו את הגישה לנמל אוםקאסר בדרום עיראק, לאחר שהפעילות בו חודשה לזמן קצר. הפעילות בנמל הופסקה לפני יותר משבוע, בעקבות גל ההפגנות במדינה, מה שהוביל במשבר באספקה לדרום עיראק. כמו כן, אמש נהרגו שלושה מפגינים מאש כוחות הביטחון בבירה בגדד. זאת, חרף ההכרזה של דובר צבא עיראק לפיה חיילים ושוטרים "אינם עושים שימוש בתחמושת חיה לפיזור ההפגנות".