הקהילה היהודית בקובה דורשת להסיר את האמברגו על האי הסוציאליסטי

הקהילה היהודית בקובה דורשת להסיר את האמברגו האמריקאי על האי הסוציאליסטי ומכתב ברוח זו שוגר בסוף השבוע לראשי הקהילות היהודיות ברחבי ארה"ב. עוד קוראים היהודים הקובניים להמשיך בצעדי נרמול היחסים בין שתי המדינות שהחלו ב-2014 ולהתנגד למדיניות שנקט הנשיא דונלד טראמפ לאחרונה, המחזקת את החרם האמריקאי על קובה.

2017-07-16_205739

בית הכנסת המרכזי בהוואנה, בירת קובה (צילום: פרנסה לטינה)

המכתב חתום על ידי נשיאת הקהילה היהודית, אדלה דבורין ונשיאת המרכז הספרדי בהוואנה, מאירה לוי יחד עם ראשי הקהילות בסנטה קלרה ובגואנטנמו. במכתב נאמר כי "הקהילה היהודית הקובנית המשיכה לקיים יחסי ידידות עם הקהילות ברחבי ארה"ב גם כאשר שתי המדינות לא קיימו קשרים דיפלומטיים". "התמדנו בקשרינו עם העם האמריקאי והעם הישראלי חרף היעדר קשרים דיפלומטיים", הדגישו. בהוואנה פועלים שלושה בתי כנסת, הזוכים לתמיכה כספית ממשלתית. על פי הערכת דבורין, ברחבי קובה ה-1,500 יהודים רובם תושבי הבירה.

יצוין שנשיא קובה, ראול קסטרו, תקף אתמול (שבת) בנאום בפרלמנט בארצו את מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי הוואנה. "כל אסטרטגיה שמטרתה השמדת המהפכה באמצעות כפייה או הפעלת לחץ ואף בשיטות מעודנות יותר נידונה להיכשל", הדגיש קסטרו. לדבריו "אי אפשר לשכוח את תולדות יחסי קובהארה"ב. במשך יותר מ-200 שנה ארה"ב מנסה להשתלט על קובה. מצד שני, במהלך אותן השנים הארוכות, הקובנים גילו נחישות ראויה לציון במאבקם למען עצמאותם, חירותם וריבונותם".