הקדמת הבחירות: פעילים מרכזיים במרצ קוראים להקים חזית עם הרשימה המשותפת

אם המאמצים להקמת ממשלה ייכשלו עד יום רביעי הבא בחצות הבחירות הבאות יתקיימו באחד מתוך שלושה תאריכים אפשריים: 25 בפברואר, 3 במרץ או ב-17 במרץ. כך נמסר אמש (שני) מטעמה של מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, שהבהירה כי יהיה ניתן להקדים את הבחירות לסוף חודש פברואר באופן שהוועדה תוכל להיערך אליהן כראוי.

לקראת הקדמת הבחירות, קבוצה של פעילים מרכזיים במרצ פנו את נשיא וועידת מרצ, השר לשעבר רן כהן, בדרישה לכנס את ועידת התנועה. "ברצוננו להעלות להצבעה בוועידה הצעת החלטה על פיה מרצ תפנה לרשימה המשותפת בהצעה להקים חזית למאבק דמוקרטי ואלקטורלי משותף. זאת התשובה המתבקשת למען עתידנו המשותף, ואל מול ההסתה הפרועה של הימין נגד האזרחים הערבים ובמיוחד נגד נציגיהם בכנסת", נאמר בפניה.

לדברי הפונים: "כעת דרוש שיתוף פעולה יהודיערבי כדי להביא לסיום הכיבוש ולשלום צודק, להרחיב את המרחב הדמוקרטי ולבנות חברה צודקת  ושוויונית. הקמת חזית אלקטורלית משותפת היא צעד הכרחי לשותפות פוליטית יהודיתערבית. במידה וכפי שכולנו מקוות ומקווים לא יהיו בחירות חדשות, על מרצ להציע לרשימה המשותפת להקים ברית פרלמנטרית בכנסת הנוכחית".

בין החותמים על הפניה: השר לשעבר יאיר צבן, פרופ' גליה גולן, פרופ' יצחק גלנור, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר פפה אללו, חברת הנהלת מרצ סוזי בכר, ד"ר שי בנימין, מרכז הפורום למאבק בכיבוש במרצ אלי ברקת, פרופ' עמירם גולדבלום, וואליד וואטאד, אומימה חאמד, יאיר ינוב, עופר ינוב, פרופ' דן יעקובסון, נעם  כשר, ד"ר אלון ליאל, פרופ' דן מיודובניק, יעקוב מנור, עו"ד יפעת סולל ופרופ' דני פילק.