הצתת משפחת דוואבשה בדומא: גזען הורשע בשלוש עבירות רצח

הנאשם ברצח משפחת דוואבשה הפלסטינית, עמירם בן אוליאל, הורשע הבוקר (שני) בשלוש עבירות רצח בכפר דומא שבגדה המערבית ב-2015. בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הרשיע אותו גם בשני ניסיונות רצח, שתי עבירות הצתה ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, אולם זיכה אותו מחברות בארגון טרור. בפיגוע נהרגו שלושת בני משפחת דוואבשה: ההורים סעד וריהאם והבן עלי, בן שנה וחצי. מועד הטיעונים לעונש נקבע ב-9 ביוני בשעה 14:00.

ההורים ריהאם וסעד והתינוק עלי דוואבשה (צילום: אל אתיחאד)

ח״כ יוסף ג׳בארין, (חד"ש השרשימה המשותפת)המלווה את משפחת דוואבשה מאז הרצח, הגיב ואמר כי "הרבה מקרי רצח של פלסטינים לא מגיעים בכלל לבתי המשפט, ולכן מיצוי הדין היום הוא התפתחות חשובה. עם זאת, צריך לזכור שהרצח האכזרי של משפחת דוואבשה הוא רצח פוליטי והוא תוצר של הסתה מתמשכת של פוליטיקאים משיחיים, שעליהם אף אחד לא מצביע כאשמים. רק סיום הכיבוש ופינוי המתנחלים יכולים להעניק חיים חדשים למיליוני פלסטינים שנאנקים תחת הדיכוי."

חוסיין דוואבשה, סבו של אחמד שנפצע בכוויות בכל גופו אמר "גזר הדין לא יחזיר לי את הבת שלי והחתן ולא יחזיר לאחמד את ההורים שלו. לעולם לא נשכח את שהם עשו לנו. אסור שרצח כזה יקרה שוב. הרסו לנו את המשפחה. הרסו לאחמד את החיים. הוא מבין שההורים שלו מתו והם חסרים לו. הוא מבין שהפציעה שנגרמה לו והצלקות שיש לו בגוף יהיו לו כל החיים. זה רצח ופשע מתועב". עוה״ד עמאר חמייסי, הוסיף ש"מדובר בחבורת תג מחיר שביצעה רצח מזעזע והיה צריך להרשיע אותם בחברות בארגון טרור. עם זאת אנחנו שמחים על קביעת בית המשפט ומקווים שתהווה הרתעה למרות שגזר הדין לא יחזיר את משפחת דוואבשה ולילד את הוריו ואחיו".