הצעת חוק של ח"כ תומא-סלימאן: אזיקים אלקטרוניים לפיקוח על גבר אלים

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בטרומית וללא מתנגדים את הצעת החוק שתוצמד הצעת חוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון – פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כלפיו צו הגנה), של חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) וקבוצת חברי כנסת.

החוק למניעת אלימות במשפחה מסמיך את בית המשפט לתת צו הגנה מפני אדם במצבים מסוימים בהם האדם מהווה סכנה לבן משפחתו. בחוק מוצע כי בית המשפט הנותן צו הגנה יהיה רשאי לקבוע כי הוא יעשה בתנאי פיקוח אלקטרוני, אם אותו אדם הפר צו הגנה קודם, הורשע בעבר בעבירות אלימות, או אם בית המשפט סבור כי פיקוח אלקטרוני נדרש בנסיבות המקרה בשל מסוכנותו. עוד מוצע שבית המשפט יקבע גם את תכנית הפיקוח.

ח"כ תומאסלימאן, יוזמת החוק, אמרה ש"באמצעות החוק הזה אנחנו מענקיות לכלל הנשים המאוימות, נשים שעד עכשיו היו צריכות להתחבא. התחלנו תהליך שהנשים יקבלו בחזרה את החירות והביטחון שלהן".

 2017-07-19_193519

ח"כ תומאסלימאן בעת ההצבעה על הצעת החוק, אמש, במליאת הכנסת (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

בתום ההצבעה מסרה ח"כ תומאסלימאן "העברתי בקריאה טרומית הצעת חוק חשובה מאוד שתעזור לנו להגן על הנשים שהגישו תלונות על אלימות נגדן .החוק מחייב את המשטרה לשים אזיקים אלקטרוניים לפיקוח על האדם האלים, בכדי להבטיח כי לא יתקרב למתלוננת, וייתן לרשויות יכולת תגובה מהירה במקרה והוא עושה זאת על מנת להציל את חיי האישה. זאת, במסגרת המאמצים להיאבק באלימות כלפי נשים .""חוק זה הינו אבן דרך נוספת לבניית חומת ההגנה בפני האלימות ופשעי רצח נשים", הדגישה.