הצעת חוק של ח"כ חנין עם פתיחת מושב הכנסת: חינוך חינם מגיל 0

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) מתכוון להציע הצעת חוק מיד עם פתיחת מושב הכנסת בתחילת השבוע הבא: "חינוך חינם מגיל 0". לדבריו "בין 50,000 ל-100,000 שקל. זהו הסכום הדמיוני שמוציאה משפחה בישראל על מסגרת לילד עד גיל 3. מי שיש להם משלמים יותר וזוכים כנראה למסגרת טובה ומושקעת יותר. ומי שאין להם – צריכים לתמרן בין פתרונות בלתי אפשריים. כך מייצרים פערים ואי יוויון עוד לפני גן הילדים. הוסיפו לזה את העובדה שרוב המסגרות הן פרטיות ולא מפוקחות, ואין לנו שום מושג מה קורה בהן. והכי עצוב, שאלה הן השנים הקריטיות ביותר להתפתחות, לפי כל המחקרים".

2017-10-17_210456

עוד הדגיש חנין שההשקעה בילדים בגיל הרך בישראל קטנה במחצית בהשוואה למקובל במדינות החברות בארגון לפיתוח ולשיוף פעולה כלכלי (OECD ), "אבל בעוד שהמדינה מוציאה מיליארדים על עידוד ילודה, לגבי חינוך הילדים בגיל הרך היא פשוט מושכת את ידה, ומותירה 80% מההוצאה על כתפי ההורים, כפי שמראה דו"ח שדולת הנשים שפורסם השבוע".

"אז מאיפה הם מצפים שנביא את הכסף? על ההורים נגזר לעבוד שעות ארוכות כדי לממן את המסגרות ואת שאר ההוצאות של החיים היקרים כאן. ההורים לא רואים את הילדים מספיק, אין להם שעות פנאי, והם נאלצים להתמודד עם מינוס ההולך וגדל בבנק", אמר חנין והוסיף  "שר האוצר כחלון יצא לאחרונה עם תכנית 'נטו תינוקות', שתוזיל את מחירי המוצצים והבקבוקים. זו הוצאה זניחה ביחס לכסף האמיתי שאנחנו משלמים על המסגרות החינוכיות. הדרישה שלנו היא מאוד בסיסית – שהמדינה תיקח אחריות כבר מחופשת הלידה – חינוך חינם מגיל 0".