הצלב האדום תובע גישה דחופה לפצועים בעזה כי צה"ל מסרב להגיש עזרה לפצועים הפלסטינים

 

הצלב האדום הבינלאומי מסר כי אחר הצהריים של ה- 7 בינואר ארבעה אמבולנסים של הסהר האדום (PRCS) והצלב האדום הבינלאומי (ICRC ) הצליחו להשיג גישה לראשונה לקבוצת בתים בשכונת זייתון בעיר עזה,  שנפגעו מהפגזה ישראלית. הצלב האדום תבע מעבר בטוח לאמבולנסים לשכונה זו מאז 3 בינואר, אבל קיבל את האישור מצה"ל רק במהלך אחר הצהריים של ה- 7 לינואר.

 

צוות של הסהר האדום והצלב האדום מצא ארבעה ילדים קטנים ליד אמותיהם המתות באחד הבתים. הם היו חלשים מכדי לעמוד בכוחות עצמם על רגליהם. אדם אחד שנמצא חי היה כל כך תשוש שלא היה מסוגל לעמוד על רגליו. ובסך הכול  נמצאו כ- 12 גופות על המזרונים.

בבית נוסף צוותי הצלב האדום והסהר האדום מצאו 15 ניצולים מהתקפה זאת, כולל כמה שהיו פצועים. בבית נוסף הם מצאו שלוש גופות. חיילים ישראלים היו שהו אות העת במוצב שהיה מרוחק כ- 80 מטר מבית זה הורו על צוות החילוץ לעזוב את השטח ואלם הצוות סרב. עוד כמה מוצבים של צה"ל נמצאו ברבת מקום כמו גם שני טנקים.

 

"זוהי תקרית מזעזעת" אמר פייר ווטאצ' ראש משלחת הצלב האדום בישראל ובשטח הפלסטיני הכבוש. "צה"ל חייב היה להיות מודע למצב אבל נמנע מלהושיט סיוע לפצועים" הצבא הרים במקים סוללות עפר גבוהות והדבר לא איפשר גישה של אמבולנסים למקום; על כן היה צורך לקחת את הילדים ואת הפצועים אל האמבולנסים בעגלות חמורים. צוותי ההצלה של הסהר האדום והצלב האדום פינו בסה"כ  18 פצועים ו-12 אחרים שהיו מותשים לחלוטין. 2 גוויות פונו. הסהר האדום והצלב האדום יקברו את שאר הגוויות ביום שלישי.

 

לצלב האדום נודע שיש עדיין פצועים המסתתרים בבתים הרוסים נוספים בשכונה זאת והוא תובע שצה"ל יבטיח לאמבולנסים של הארגון מעבר בטוח וגישה מיידית לחיפוש אחר הפצועים ה נוספים. עד עתה לא קיבל הצלב האדום אישור מהשלטונות הישראלים שהבקשה תיענה בחיוב. הצלב האדום מסר שצה"ל אינו עומד בהתחייבויותיו תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי לפנות את הפצועים ולדאוג להם ושהעיכוב במתן אישור גישה לשירותי הצלה איננו מקובל.