הצהרת טראמפ: הודעה משותפת של מפלגת העם הפלסטיני והמפלגה הקומוניסטית הישראלית

מפלגת העם הפלסטיני המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) מגנות בתוקף את החלטת הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בעניין ירושלים שפורסמה ב-6 בדצמבר האחרון. החלטה זו מהווה מתקפה ברורה על זכויות העם הפלסטיני, והפרה בוטה של יסודות השלום הצודק לפי החלטות האו"ם, אותם מאמצות מרבית מדינות העולם ורוב עמי תבל.

2017-12-13_203655

מדיניות ארה"ב ותמיכתה בכיבוש הישראלי בשטחי 67' יביאו רק לאנרכיה וחוסר יציבות באזור ובעולם. ואף מוכיחים שארה"ב היא חלק מהבעיה ולא מהפתרון; הפתרון היחיד הוא סיום הכיבוש ומימוש זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני והקמת מדינתו העצמאית שבירתה ירושלים בשטחי 67', ופתרון צודק לבעיית הפליטים לפי החלטת האו"ם 194.

החלטת טראמפ מתכחשת ומנוגדת לחלוטין לכל החלטות האו"ם ומועצת הביטחון, ומפרה את הדין הבינלאומי שרואה בירושלים המזרחית שטח כבוש. דבר המחייב עמידה ברורה נגד מדיניות זו, ובידודה עד להכשלתה.

הברית המשולשת בין האימפריאליזם העולמי בהנהגת ארה"ב לבין ממשלת ההתנחלויות וסיפוח הישראלית וכוחות הראקציה הערביים, הינה ברית שעוינת את הזכויות הלאומיות וההיסטוריות של העם הפלסטיני. כישלון תכניותיה של ברית זו באזור במיוחד בסוריה ותימן – מביא אותה להדק את הלחצים בנושא הפלסטיני ולסחיטת ההנהגה הפלסטינית.

מול ברית זו – יש לחזק את הסולידריות האינטרנציונליסטית עם העם הפלסטיני ועם המאבק הפלסטיני הצודק ואת הלחצים על ממשלת הכיבוש. מפלגת העם הפלסטיני והמפלגה הקומוניסטית הישראלית קוראות לכל המפלגות הקומוניסטיות ומפלגות העובדים בעולם ולכל הכוחות המתקדמים והדמוקרטיים להגביר המאבק נגד הכיבוש הישראלי ואת הסולידריות עם העם הפלסטיני ועם זכויותיו הצודקות, למען שלום צודק ויציב באזור המבוסס על כיבוד זכויות העמים לחופש ועצמאות.