'הצבעה אופוזיציונית מובהקת': הרשימה המשותפת תצביע פה אחד נגד הצעת חוק המרכולים

"תהיה זו הצבעה אופוזיציונית מובהקת" כך מסרה היום (שבת) הרשימה המשותפת לקראת הצבעת הצעת חוק המרכולים הצפויה השבוע בכנסת. "13 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת יצביעו פה אחד נגד הצעת החוק", נמסר עוד.

ההצבעה על חוק המרכולים שהייתה אמורה להתקיים ביום שני שעבר במליאת הכנסת. אבל היא נדחתה לבקשת ש"ס ויהדות התורה. בהודעה שפרסמו נכתב כי הקואליציה לא השיגה רוב להצבעה "בהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה". אך מאחורי הקלעים התנהל ויכוח בין המפלגות החרדיות לליכוד סביב הסעיף שמבקש להחריג את העיר אילת מהחוק כך שניתן יהיה לקיים בה פעילות של עסקים בשבת.

2018-01-06_174428

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, בגיבוי בכירים בליכוד, דרש להחריג את העיר הדרומית כך שיהיה ניתן להפעיל בה עסקים בשבת אלא שהחרדים התנגדו לכך. גם בתוך מפלגות החרדיות נרשמו חילוקי דעות סביב סעיף זה. בזמן שיו"ר ש"ס, השר אריה דרעי שיזם את החוק, הסכים שהליכוד יחריג את אזור המלונות בעיר בלבד אך הצהיר כי יצביע נגדו, שותפיו החרדיים, בהם חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני התנגדו לכך באופן נחרץ.

הקואליציה ניסו להשיג תמיכה של האופוזיציה מתוך מחשבה שהחברים בה יתמכו בהסתייגות וייתנו יד לריכוך החוק, אך גם שם התגלו חילוקי דעות. באופוזיציה ערכו בשעות הערב התייעצות והתברר כי ביש עתיד הסכימו 11 חברי כנסת לתמוך בהחרגה זו, בעוד שבשאר הסיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ומרצ התנגדו. כך, בצירוף חברי הכנסת החרדים, לא התקבל הרוב הדרוש להעברות החוק וההחרגות שהוכנסו.

לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב של חברי כנסת שיתמכו בחוק, התקבלה ההחלטה לדחות את ההצבעה בשבוע. מלבד המחלוקת בין הסיעות החרדיות והליכוד, אופוזיציה ובישראל ביתנו הודיעו כי לא יתקזזו בהצבעה על החוק עם חבר הכנסת יהודה גליק

(הליכוד), שרעייתו הלכה לעולמה ערב ההצבעה. עוד פורסם כי השר דרעי שוחח עם רב ההתנחלות עתניאל על מנת לבדוק את האפשרות שח"כ גליק יגיע להצבעה חרף השבעה על מות אשתו.