הצבא מתאמן בסמוך ליישובים פלסטינים בצפון בקעת הירדן; המטרה: גירוש התושבים

הצבא מתאמן בשבוע האחרון בסמוך ליישובים פלסטיניים בצפון בקעת הירדן שתחת כיבוש ישראלי. לדברי בצלם האימונים מתרחשים בין בתי התושבים ועל אדמותיהם, מונעים מהתושבים להגיע לאדמות המרעה שלהם ומשחיתים חלקים מהשדות החקלאיים שלהם. בחלק מהמקרים הצבא מחלק צווי פינויים זמניים ומאלץ משפחות שלמות על ילדיהם להתפנות מביתם עבור אימוני הצבא.

2018-03-11_200247

החלת שגרת אימונים בלתי פוסקת בצפון בקעת הירדן היא חלק ממדיניות ארוכת שנים של ישראל שנועדה למרר את חייהם של תושבי הקהילות הפלסטיניות ולגרום להם להתפנות ממקומות מושבם, לכאורה מרצונם.

הצבא הורה ל-16 משפחות מח'ירבת איבזיק להתפנות מבתיהן לצורך אימונים צבאיים. ביום ראשון בשבוע שעבר (4 במארס) הגיעו אנשי המנהל האזרחי וחיילים לח'ירבת איבזיק שבצפון בקעת הירדן ומסרו ל-16 משפחות צווי פינוי זמניים לצורך אימונים בקרבת בתיהן. כל המשפחות נדרשו להתפנות בעוד יומיים, ביום שלישי משבע בבוקר ועד שש בערב, ושתיים מהן גם בשלושה מועדים נוספים החודש. המשפחות שלהן הוצאו צווים מונות יחדיו 79 נפשות, מתוכן 47 ילדים.

מבצלם נמסר עוד כי מאז נובמבר 2017 העצימה ישראל את תדירות האימונים הצבאיים המצמצמים את שטחי המרעה הזמינים, משחיתים גידולים ופוגעים בפרנסת התושבים הפלסטינים בבקעת הירדן. בחודשים אלה תיעד בצלם לפחות שישה אימונים צבאיים שנערכו בקרבת בתי מגורים, שניים מהם ממש בין בתי התושבים. זאת כחלק ממדיניות ארוכת שנים שנוקטת ישראל בניסיון לגרש את תושביהן של הקהילות הפלסטיניות באזור.

"המשפחה שלי מונה תשע נפשות. אם אשב יום אחד בלי לעבוד, לא יהיה לנו מה לאכול. אני מעבד את הקרקע כדי לספק אוכל למשפחה שלי. למה הם לא מתאמנים במקום אחר? אני יודע שהם מנסים לגרום לנו לעזוב כדי להשתלט על האדמות שלנו. האם באמת אין שטחים אחרים להתאמן בהם? הם יודעים שכל אחד מאתנו עובד מאד קשה לגייס את הכסף לזרעים ולעבד את האדמה כדי להבטיח מזון לילדיו. אף אחד לא מעז להגיד להם מלה, לשאול 'למה אתם מתאמנים באדמה שלי?'. הם משחיתים את האדמה ומשאירים בה נפלי תחמושת כדי שלא נוכל להיכנס אליה ולעבד אותה. זה אסון", אמר איבראהים דראר'מה, חקלאי בן 50.

"ככל שהתושבים מצליחים להישאר באדמתם, הם חשופים להשלכותיה היומיומיות של מדיניות אכזרית זו, הכוללת גם מניעת חיבור לתשתיות ופיתוח והריסת בתים. אם התושבים אכן יעזבו את בתיהם כתוצאה ממדיניות זו, הדבר יהווה פשע מלחמה והאחראים ליישום המדיניות, בהם שר הביטחון וראש הממשלה, יישאו באופן אישי באחריות לפשע זה", הדגישו בבצלם.

עוד בנושא:

https://www.btselem.org/hebrew/facing_expulsion_blog?nid=211907