הצבא חסם שוב את הכניסות לכפר חיזמא שבשטחים הפלסטינים הכובשים

הצבא שב הבוקר (שני) וחסם את הכניסות לכפר חיזמא, השוכן בשטחים הפלסטינים הכבושים בין ירושלים לרמאללה, על כך מסר בצלם. בכפר גרים כ-7,000 בני אדם. בכניסה הצפונית, השוטרים אוסרים יציאה ומאפשרים כניסה בלבד. בכניסה הדרומית לכפר, הסמוכה לקהילת טובלאס, השוטרים נעלו את השער שהציב הצבא במקום והם שומרים עליו. כעת אפשר לצאת מהכפר רק בכניסה הדרומית הנוספת, המובילה לענאתא, שגם בה הוצבו שוטרי מג"ב, ובמקום נוצרו עומסי תנועה קשים.

חסימה, הבוקר, בכניסה לחיזמא (צילום: בצלם)

בשנה שעברה סגרו כוחות הביטחון את הכניסה הראשית לחיזמא לחודשיים. ממערב לכפר הוקמו על אדמותיו ההתנחלות פסגת זאב וגדר ההפרדה, שהוצמדה לשטחו. בחודשים ינואר ופברואר אשתקד, בנוסף לחסימת הכניסה הצפונית, הצבא סגר מדי שבוע את שתי הכניסות הדרומיות, לפרקי זמן משתנים. העילה לחסימות היא טענה בדבר יידוי אבנים בכבישים סמוכים

מבצלם נמסר כי חסימת הכניסות, ובפרט הראשית, פגעה בכל תושבי הכפר ובעיקר באנשים הנוסעים מדי יום לעיירה אראם, לכפר הסמוך ענאתא ולעיר רמאללה לצורך עבודה ולימודים. בין התושבים הנפגעים: כ-350 תלמידי תיכון וסטודנטים, וכן חולים הזקוקים לשירותים רפואיים מחוץ לכפר ומתקשים בתנועה. בעקבות החסימות נאלצים כל אלה ללכת ברגל לפאתי הכפר – במקרים מסוימים מרחק העולה על שלושה קילומטריםכדי לעלות על אוטובוסים או מוניות בדרכם לעבודה ולימודים, שכן שירותי התחבורה הציבורית בתוך הכפר הושבתו.