הצבא חסם את המעבר לשכונה בחברון למשך שלושה שבועות כעונש על הצתת מחסום

לאחר שנערים פלסטינים הציתו את מחסום השוטרבאב אזאוויה בחברון ב-22 בנובמבר האחרון סגר אותו הצבא למשך שלושה שבועות. המחסום נפתח מחדש לתנועת פלסטינים רק ביום ראשון האחרון. על כך מסר ארגון בצלם. המחסום מוצב במרכז העיר חברון, בתחילת רחוב אשוהדאא, וחולש על הדרך הראשית משכונת תל רומיידה לשוק של חברון ולמרכז העיר. גם כאשר המחסום פועל פלסטינים אינם מורשים לעבור בו ברכב, והם נאלצים לסחוב את קניותיהם מהשוק ברגל לשכונת תלרומיידה.

2014-12-18_193057

 תושבי חברון הפלסטינים מול המחסום החדש (צילום: בצלם)

בימים הראשונים שלאחר ההצתה נסגר המחסום לחלוטין. לאחר מכן אפשרו החיילים מדי פעם לקשישים ולחולים לעבור, עלפי שיקול דעתם. בנוסף, אפשר הצבא מעבר של תלמידי בית הספר הסמוך במשך שישה ימים בלבד. רובם הגדול של תושבי השכונה לא הורשה לעבור במשך שלושה שבועות.

כאשר המחסום סגור, שתי החלופות העיקריות למעבר ברגל מתלרומיידה לאזור השוק ומרכז העיר חברון הן הליכה של כעשר דקות במסלול המחייב מעבר בחצר פרטית של משפחה או טיפוס על גבעה בדרך רצופה מכשולים ומהמורות, שאינו נוח גם לאדם שמצבו הגופני טוב ואינו אפשרי כלל לכל מי שסובל ממוגבלות פיזית. סגירת המחסום שיבשה את שגרת חייהם של מאות בני אדם, העובדים, לומדים, עורכים קניות ומנהלים את חייהם במרכז העיר חברון. אנשים המתקשים בתנועה שלרשותם לא עומדת מכונית התקשו לצאת מהשכונה. לדברי בצלם "סגירת המחסום הייתה צעד של ענישה קולקטיבית שהושת על מאות אנשים בגלל מעשיהם של יחידים. על הצבא להסיר מחסום זה, כמו מחסומים מיותרים אחרים במרכז העיר חברון ולהפסיק את ההתעמרות בתושבי האזור".

עוד בנושא:

http://www.btselem.org/hebrew/hebron/20141124_bab_a_zawiya_checkpoint_closure