הצבא הדיח את רודן סודאן בעקבות המחאות ההמוניות; הפגנת סולידריות בת"א

צבא סודאן הדיח היום (חמישי) את הנשיא עומר אלבשיר לאחר 30 שנות רודנות ושם אותו במעצר בית. זאת, לאחר שבועות של מחאות המוניות. עוד דווח כי הצבא הציב משוריינים על מנת לחסום את דרכי הגישה לארמון הנשיאות בבירה ח'רטום ועצר חלק מראשי המשטר. הצבא הודיע כי מעתה יתפרקו מוסדות השלטון, ייסגרו המעברים, יקום ממשל צבאי לשנתיים ומשטר חירום ל-3 חודשים. כמו כן, ובלחץ המפגינים, שוחררו כל העצירים הפוליטיים, ביניהם ראשי המפלגה הקומוניסטית, שהצטרפו למפגינים.

2019-04-11_192653

צבא סודן מסר בהודעה כי "למרות הסבל והבטחות השווא, העם הזה היה סלחני ועבר את השלבים בחוכמה, מה שמנע כאוס והתפרקות. מ-19 בדצמבר ועד עכשיו עבר על העם משבר חמור, אך המשטר לא התעורר. אנחנו מתנצלים על הפגיעה באזרחים, על השהידים והפצועים. מה-9 באפריל הזהיר הוועד הביטחוני את המשטר, אך לא נענה בחיוב. אני שר הביטחון, ראש הוועד העליון, מודיע על הפיכה צבאית כאשר הנשיא במקום בטוח".

בנוסף לאלבשיר, נעצרו גם אחמד הארון, יו"ר מפלגת השלטון האיסלאמית, ועלי עות'מאן טהה, סגן הנשיא לשעבר. בשעות הצהריים רבבות סודנים זרמו אל משרד הביטחון בח'רטום וצעקו "ניצחנו" והבטיחו להמשיך במחאה עד לשובה המלאה של הדמוקרטיה. עוד הם מסרבים לקבל את המשטר הצבאי שהוקם היום במקום משטרו הרודני של אלבשיר.

יצוין שבשבת הקרובה תתקיים בדרום תלאביב הפגנת מחאה ביוזמת פליטים ומבקשי מקלט מסודאן. בגילוי דעת שפרסמו הם קראו לציבור הישראלי לתמוך במאבק העם הסודאני. ההפגנה תיערך בכיכר לוינסקי, שבסמוך לתחנה המרכזית, בשעה 14:00.

ההפגנה בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/422988611782178