הפרטה ופיטורי עובדים: לאחר 8 שנות מו"מ ההסתדרות חתמה על הסכם בנמל אשדוד

במסגרת מדיניות ההפרטה של ממשלת הימין, אמש (ראשון) נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת חברת נמל אשדוד וההסתדרות בליווי משרד האוצר והתחבורה. ההסכם שנחתם לאחר כשמונה שנות משא ומתן, והוא כולל פיטורים נרחבים בכל הסקטורים ו"גמישות ניהולית שתאפשר לחברת נמל אשדוד להתחרות בנמלים פרטיים".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ושרת התחבורה, מירי רגב, חותמים אמש על ההסכם בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל-אביב (צילום: ההסתדרות)

 

מאז הוקם לפני 55 שנה, הפך נמל אשדוד לנמל הגדול ביותר בישראל מבחינת היקף הסחורה שעוברת בו, והוא מהווה שער כניסה מרכזי למטענים למדינה. בנמל מועסקים למעלה מאלף עובדים בסקטורים שונים. סוכם על פרישתם של כ-190 עובדים ועל "התייעלות מהותית בכל הסקטורים וגמישות ניהולית שתאפשר לנמל להתחרות בנמלים הפרטיים המוקמים בימים אלה". ההסכם מנציח את מעמד עובדי דור ב' בעל זכויות מופחתות ויינתנו להם 10 שנות הגנה מפני פיטורים קולקטיביים. עוד סוכם על "צמצום פערים בקרב כל קבוצות עובדי התפעול, ציוד מכני, עובדי מינהל והבכירים".

הסכם שנחתם במסגרת מדיניות ההפרטה של ממשלת הימין  הצטרף לשלושה הסכמים: הסכם תשתיות רציפים 24-25, הסכם העברת מחלקת ים מחוץ לנמל והסכם חילופי שטחים עם הנמל הפרטי.