הפערים במו"מ אינם גדולים: שבוע שביעי לשביתת מרצי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות

איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות קרא בסוף השבוע לוועד ראשי המכללות (ור"מ) ומשרד האוצר "לקבוע פגישות מרתוניות במסגרת המו"מ, כדי לסגור את ההסכם הקיבוצי". לדברי האיגוד "הפערים אינם גדולים". יצוין שמרצי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות יפתחו מחר (ראשון) בשבוע השביעי לשביתתם. זאת, תוך תמיכה גוברת מהסטודנטים, מהסגל הבכיר ומהאגודות המקצועיות.

הפגנה של מרצי הסגל הזוטר השובתים מול קריית הממשלה בתלאביב, 16 בנובמבר 2020 (צילום: כוח לעובדים)

עוד נמסר מהאיגוד "לאחר שאנחנו הסכמנו לוותר, לעת הזו, על השוואת תנאים לעמיתנו באוניברסיטאות שעושים אותה עבודה ומשתכרים עשרות אחוזים יותר, ולאחר שנאלצנו לוותר, בשל הייחודיות של תקופת הקורונה ולעת הזו, על תוספות השכר של 10.5% שכבר קיבלו המקבילים שלנו באוניברסיטאות מה אנחנו מבקשים? להסכים איתנו על מנגנונים של ביטחון תעסוקתי, ולאפשר לסטודנטים להשלים את השיעורים שהוחסרו בזמן השביתה".

אך לדברי האיגוד שבכוח לעובדים "ור"מ מקשים, והאוצר מבקש לפגוע בעבודה המאורגנת באמצעות יצירת תקדימים על הגב שלנו: ור"מ מציע מנגנוני ביטחון תעסוקתי עם חורים, והאוצר מציע השלמת שיעורים בהיקף של 30 אחוז ובתעריף שכר מופחת ובנוסף לכך, האוצר כנראה גם מנסה להוציא מההסכם שתי מכללות שאמורות להיכלל בו. זהו גזל ועושק עבור המרצים וחוסר אחריות אקדמית ממדרגה ראשונה כלפי הסטודנטים". "אם יש לור"מ ולאוצר אחריות על המערכת, הם צריכים לשבת באופן מיידי למשא ומתן ולאפשר ביטחון תעסוקתי ראוי. כל צד שמסרב כרגע לשבת עד שייצא עשן לבן, מגלה חוסר אחריות ציבורי", הדגישו.