הפעם תקפו בבקבוקי תבערה את ביתו של מזכיר ההסתדרות בנצרת

נמשך גל האלימות כלפי פעילי חד"ש ומק"י המרכזיים בעיר נצרת. ביום חמישי בלילה הותקף בבקבוקי תבערה ביתו של יו"ר מרחב ההסתדרות בנצרת, כמאל אבו אחמד, הנמנה עם פעיליה המרכזיים של חד"ש בעיר. כמו כן, אלמונים ניסו בלילה שבין שני לשלישי להצית את ביתו של מזכיר חד"ש בעיר נצרת, דחיל חאמד, חבר הוועד המרכזי של מק"י. עוד ניסו גם להצית את רכבו. ערנותו של חאמד מנעה אסון ואובדן חיי אדם. כמו כן, באותו לילה הותקפה בבקבוק תבערה מכונית של פעיל חד"ש נוסף, תושב שכונת אלראם שבעיר.

הוגשו תלונות במשטרה וחד"ש נצרת פרסמה גילוי דעת בו היא מגנה את ההתקפות, שעלולות היו להסתיים במותם של בני אדם, וקראה למשטרה למצות את חקירה עד תום כדי לעצור את התוקפים.

2013-12-28_163025

פעילי חד"ש במערכת הבחירות (צילום: חד"ש)

עם פרסום דבר ההתקפה הנפשעת הגיעו חברי חד"ש ומק"י רבים כדי להביע סולידריות עם אבו אחמד. בין הבאים: יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה; ח"כ עפו אגבריה; מזכיר חד"ש, עו"ד איימן עודה; מנהיג חד"ש בעיר, ראמז ג'ריאסי, ורבים נוספים. יצוין שגם ג'ראיסי – שכיהן עד לאחרונה כראש העיר, וששאלת מספר הקולות בהם זכה נידונה כעת בבית המשפט העליון – קיבל איומי רצח רבים בימים האחרונים. נודע כי המשטרה הודיעה לג'ראיסי ש-"מדובר באיומי רצח ממשיים ושעלולים לצאת לפועל".

הלשכה הפוליטית של מק"י שהתכנסה אמש בנצרת, לאות סולידריות עם פעיליה בעיר, החליטה על מספר צעדים פוליטיים וארגוניים. בישיבה השתתפו ג'ראיסי וחאמד, אשר מסרו דיווח מפורט על הנעשה בעיר ועל אווירת הטרור שגורמים הקשורים בראש העיר החדש, עלי סלאם, מנסים להטיל על פעילי חד"ש.

ג'ראסי מסר לחברי הלשכה הפוליטית של מק"י, כי מעטפות שנפסלו בבחירות לראשות עיריית נצרת, ייכללו במניין הקולות הכשרים. כך קבעה בשבוע שעבר שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת, נחמה מוניץשופטת בית הדין קיבלה את ערעורו של ג'ראיסי והיא הורתה לוועדת הבחירות של נצרת לספור את הקולות בחמש מעטפות שנפסלו, משום שלא הייתה עליהן חתימת חבר ועדת קלפי, וכן לספור פתקי הצבעה ב-42 מעטפות של מוגבלים בניידות, שנפסלו מאחר וגם עליהן לא הייתה חתימת חבר ועדת קלפי. ג'ראיסי הפסיד בבחירות האחרונות לראשות העיר בהפרש של 22 קולות בלבד, לסגנו לשעבר ויריבו סאלם. כך שספירת הקולות במעטפות שנפסלו עשויה להפוך את תוצאות הבחירות. השופטת לא קיבלה את ערעורו של ג'ראיסי לביטול פסילת 39 פתקים עבורו. בעקבות פסק הדין של השופטת מוניץ, עתר סאלם לבית המשפט העליון בבקשה לערער על פסיקתה.

סלאם, שהיה סגנו של ג'ראיסי במשך 15 שנים, פרש מחד"ש לפני כמה חודשים והקים רשימה עצמאית. מתוצאות הבחירות עולה בבירור, ששני המועמדים מטעם התנועה האיסלאמית ויתרו על המרוץ לטובת סלאם, ואילו ח"כ חנין זועבי (בל"ד) נחלה כישלון חרוץ וזכתה ל-6% מהקולות בלבד. סקרים פנימיים מוקדמים חזו לזועבי יותר מ-20% מהקולות, והעריכו כי תהיה מסוגלת לכפות סיבוב שני. מתוצאות הבחירות מסתבר, כי נציגי התנועה האיסלאמית, היריבים הפוליטיים המושבעים של חד"ש זה שני עשורים, לא מיוצגים במועצה. לפי חלוקת המנדטים, חד"ש עדיין שומרת על תשעה מושבים במועצה, רשימתו של סלאם "נצרת שלי" זכתה לשבעה מושבים, רשימת בל"ד לשניים, ורשימת הצעירים העירונית במושב בודד.

ג'ראיסי מסר לראשי מק"י שבמידה ולא יהיה שינוי פרסונאלי בראשות העיר, בעקבות ספירת המעטפות שנפסלו, חד"ש במועצת העיר נצרת "תהיה לאופוזיציה לוחמת, אחראית ועקבית".