הפסיקה טיסות: ממשל טראמפ הטיל סנקציות כלכליות נוספות על קובה

ממשלת ארצות הברית הודיעה אתמול (שבת) כי תשהה את כל הטיסות של החברות האמריקניות לקובה, מלבד להוואנה, החל מה-10 בדצמבר. בקובה עשרה שדות תעופה בינלאומיים ובהם נוחתים טיסות של חברות אמריקאיות. מעתה, הן ינחתו רק בבירה. הסנקציות החדשות חלק מהלחץ שמפעיל הנשיא דונלד טראמפ על קובה. משרד התחבורה האמריקני מסר בהודעה שהוא נוקט בפעולה לבקשת שר החוץ מייק פומפאו כדי "לקדם את מדיניות הממשל ולחזק את ההשלכות הכלכליות על המשטר הקובני בגלל תמיכתו בנשיא ניקולס מדורו בוונצואלה".

בנוסף, ארה"ב תרחיב גם את הסנקציות כך שיכללו בתוכן סחורות זרות נוספות, ותטיל מגבלות נוספות על הייצוא במדינה. שר החוץ הקובני ברונו רודריגז הגיב בפוסט בטוויטר, והוקיע את המהלך כהסגר כלכלי המעיד על "פשיטת רגל מוסרית של מדיניות ארה"ב המבודדת ברמה הבינלאומית. טראמפ המושחת מוסיף לפגוע בעם הקובני".

גם נשיא קובה, מיגל דיאסקאנל, תקף בחריפות את העמקת המצור הכלכלי שהיטלה ארה"ב על קובה זה יותר מ-60 שנה. "לא תכניעו אותנו וחיזוקה של קובה היא התשובה ההולמת לצעדי הממשל", כתב. ביוני האחרון אסר הממשל האמריקאי על אניות תיירים לפקוד את נמלי קובה. עוד נאסרה הנחיתה של מטוסים פרטיים ועגינת יאכטות. בנובמבר, הממשל אסר על העברת כספים מקובנים תושבי ארה"ב אל קרוביהם בקובה. עוד באותו חודש הוטלו סנקציות על חברות ספנות המובילות נפט לאי הסוציאליסטי.