הפועלים ברחבי בלארוס פתחו בשביתה ומצטרפים להפגנות נגד הנשיא לוקשנקו

עובדים ברחבי בלארוס פתחו הבוקר (שני) בשביתה ומצטרפים להפגנות נגד הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. הנשיא ביקר הבוקר במפעל ליצור טרקטורים וציוד מכני כבד בפרברי מינסק והתקבל בעוינות ותוך קריאות מחאה. בתום הופעתו, הפועלים החליטו לפתוח בשביתה ולהצטרף למפגינים. גם עובדי התיאטרון הלאומי ועיתונאי רשות השידור הצטרפו לשביתה ובטלוויזיה במינסק משודרים רק תכניות בידור שהוקלטו מראש.

מפגינים נגד משטרו של לוקשנקו, אתמול, במרכז הבירה מינסק (צילום מסך: הטלוויזיה הרוסית)

העיתונאים בערוץ טלוויזיה רשמי בבלארוס אף הפגינו הבוקר מחוץ למבנה הטלוויזיה והרדיו הציבוריים במינסק, עם התגברות הלחץ על השליט הוותיק בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת. אלפים המשיכו למחות היום בעיר, אחרי הפגנת הענק שנערכה אתמול במרכז הבירה.

לפי הכתבים, כ-200 אלף איש קראו אתמול ללוקנשקו להתפטר ביום השמיני להפגנות נגדו. לפחות שני מפגינים נהרגו ואלפים נעצרו מאז ההצבעה ביום ראשון שעבר. "אנחנו לא נשכח ולא נסלח", צעקו המפגינים, שנופפו בדגל האופוזיציה בצבע אדום ולבן במהלך ההפגנות שהיו באווירה חגיגית ובהן לא נרשמו מעצרים. יריביו של נשיא בלארוס, שנמצא בשלטון במשך 26 שנה, אמרו כי ההצבעה זויפה כדי להסתיר את העובדה שהוא איבד את תמיכת הציבור ברפובליקה הסובייטית לשעבר. הוא מכחיש שהפסיד, והתוצאות הרשמיות מראות כי הוא קיבל יותר מ-80% מהקולות.

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G32_2020.pdf